Vill blanda lite fiskar, tror ni detta funkar? Även fråga gällande diskus par.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • blaze1337
    • July 2014
    • 646

    Vill blanda lite fiskar, tror ni detta funkar? Även fråga gällande diskus par.

    Hej

    Ett bra tag sedan man var här hehe. Fast har liten fråga gällande mitt 240 L akvarium

    Den har varit igång i ungefär 2 år, akvariet är stabilt , och väldigt bra filtrerat bra rörelse etc tror det är runt 4k liter/h som åker runt där inne + luftstenar etc etc.

    Jag vill ännu än gång ha Tänkte ha 2-3 Apistogrammas, och så vill jag även ha Microgeophagus ramirezi (fjärilciklider) runt en 10-12 st. Hade dessa 2 sorter gått bra ihop? självklart kommer jag ha annat som små kardinal tetror etc där inne fast dem har jag redan haft med både apistogrammas och fjärilciklider förr och det har funkat bra.


    Fråga gällande diskuspar, Kommer köpa in ett diskus par som jag kommer ha i 100 l akvarium för att försöka se om jag lyckas få yngel för det verkar intressant. Problemet är alla rekommenderar 30-50% vattenbyte dagligen. Hur ska jag göra detta utan att tempraturen åker upp och ner varje dag? kommer ej det skada fiskarna? Skulle jag göra 50% vattenbyte varje dag på något annat akvarium så kommer det gå från varmt till kallt dagligen som kommer skada fiskarna. någon med lösning på detta?
  • stefanr72
    • November 2010
    • 1026

    #2
    Varken apistogramma eller fjärilar kommer att uppskatta den hårda cirkulationen. Har du inget varmvatten i kranen? 2-3 graders skillnad är inget problem iaf.

    Kommentar

    Arbetssätt...