140 liters akvarium Välja fisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Reky
    • June 2017
    • 13

    140 liters akvarium Välja fisk

    Tjena första inlägget här på zoopet. Startar ett andra akvarium 50cm bred 50cm längd 65 höjd 140 liter. Tänkte köra på Mångbandad snäcklekare https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=117 undra lite vad för annan fisk som skulle fungera bra med det gärna från samma område.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Multisar håller sig ju nära botten så kanske borde du också ha någon prinsessvariant för att få fiskar lite högre upp också. Cyprichromisar/Paracyprichromis håller till väldigt högt också. Dock ett sådant akvarium är lite svårt att inreda och det speciellt för revirhävdande fiskar - vilket egentligen alla ciklider är.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Reky
      • June 2017
      • 13

      #3
      Okej skulle Prinsessan av Burundi https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=571&SOK=1 funka då eller Blåögd prinsessa. Men som du säger är det kanske inte perfekta akvariumet till ciklider kanske köra med andra fiskar istället

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Ja dom prinsessorna skulle funka bättre, men hur har du inrett akvariet. Går stenarna upp till ytan?
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Reky
          • June 2017
          • 13

          #5
          har inte börjat inreda akvariet ännu eftersom jag var osäker på om det skulle funka med Ciklider från Tanganyia i akvariet. borde jag inreda så att stenarna går högt upp? Tänker att prinsessorna behöver lite sim yta högre upp

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #6
            Skall du ha revirhävdande fiskar i akvariet så bör stenarna gå ända upp
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Reky
              • June 2017
              • 13

              #7
              Ja då ska jag fixa det. tack för all hjälp!

              Kommentar

              Arbetssätt...