Blåciklider med... vad?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    Blåciklider med... vad?

    Har 1 par blåciklider tillsammans med 5 pakistanbotior i 180 liter.

    Vill ha nån mer fisk i karet men kan inte riktigt lista ut vilka?
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Tja, finns massor, beror ju lite på vilken typ av fisk du vill ha Arter som kompletterar de man redan har, snarare än konkurrerar med dem är väl att föredra. Arter som ockuperar olika nivåer i karet, och/eller har olika matvanor t.ex. Eftersom du redan har ett ciklidpar, och bottenlevande fiskar som äter animalisk föda, så kanske några algätande fiskar, och nå'n stimfisk som håller till högre upp i karet kan vara en idé? Varför inte ett Ancistruspar, och kanske nå'n lite större, robustare stimfisk (som inte blir blåciklidmat) skulle kunna vara nå't. Har haft blåciklider med vitfenade rosentetror, och det gick bra, så lite större och kraftigare tetror funkar. Även vissa barber, som t.ex purpurhuvudsbarb funkar, och se'n har vi ju Sahyadria denisonii (torpedbarb), har själv ett stim på 12 ihop med bland annat sajica, Megalechis thoracata (långsträckt pansarmal), och regnbågshajar, helt klart en av mina favoriter när det kommer till stimfiskar.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • gickan_87
      • November 2003
      • 1873

      #3
      Torpedbarben är väldigt fin men tror den blir alldeles för stor för mitt lilla kar

      Få kika på lite högre tetror/barber

      Kommentar

      • pikachu

        • December 2007
        • 1189

        #4
        Ditt akvarium är helt klart fullt nog, en vuxen blå hane mäter lätt 15 cm.
        PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

        Kommentar

        Arbetssätt...