Kulfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eleonor
    • August 2016
    • 45

    Kulfisk

    Någon som vet om det finns någon algätare som skulle klara sig med 2 Kulfuskar? Dom är ju aggresiva och biter gärna så hur gör man?? Man ska ha ett artakvarium men det behövs väl algätare i detta då? Väldigt tacksam för svar! Mvh Eleonor.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Hur stort akvarium har du?
    Vilka kulfiskar har du?
    Sedan finns det väl inget som säger att man måste ha en algätare - det är lite av en myt att algätare håller akvariet rent från alger. De kan hjälpa till men 80-90% av "arbetet" får man själv ändå sköta.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Eleonor
      • August 2016
      • 45

      #3
      Jag tror det är Ögonfläckskulfisk. Det är min brors fiskar. Dom går i 60 liter. Läste någonstans att Octisinklusar skulle fungera? Och japp, man måste städa själv

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Om det är Tetraodon biocellatus som du har så står det detta i Zoopets artbeskrivning

        Den är en livlig och aggressiv art, även om ungfiskar är relativt fredliga. Vuxna är mycket stridslystna och aggressiva mot alla fiskar (men speciellt mot artfränder) och ofta ger den sig också på fenorna på andra fiskar. Den kan bara hållas ihop med större fiskar, eller i en liten grupp i ett artakvarium.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...