Förslag på art?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • louiseh
    • March 2015
    • 37

    Förslag på art?

    Hej!

    Har ett lido120 liters sedan 1½ år tillbaka som för tillfället är under stabilisering, men har börjat se mig om efter vilken art som skulle kunna komplettera dagens uppsättning.
    Har 2 stora rötter och mycket växter (mest anubias och kolplantor). Temperaturen är på 25 och har juwels egna innerfilter.

    I karet går nu
    5 st corydoras sterbai, har nog tänkt köpa fler.
    2 st mosaikgurami en hona och en hane som går OK ihop.
    6 st serpae/minortetror.

    Guramis går ju högt (när de inte gömmer sig vill säga) och tetrorna mitten/nere, tänkte att ett stim mindre tetror eller rasboror kan funka? Någon som har förslag på vad som kan tänkas balansera fint med det jag har idag?

    /Louise
  • KJE
    • August 2013
    • 1066

    #2
    Ursprungligen postat av louiseh
    Hej!

    Har ett lido120 liters sedan 1½ år tillbaka som för tillfället är under stabilisering, men har börjat se mig om efter vilken art som skulle kunna komplettera dagens uppsättning.
    Har 2 stora rötter och mycket växter (mest anubias och kolplantor). Temperaturen är på 25 och har juwels egna innerfilter.

    I karet går nu
    5 st corydoras sterbai, har nog tänkt köpa fler.
    2 st mosaikgurami en hona och en hane som går OK ihop.
    6 st serpae/minortetror.

    Guramis går ju högt (när de inte gömmer sig vill säga) och tetrorna mitten/nere, tänkte att ett stim mindre tetror eller rasboror kan funka? Någon som har förslag på vad som kan tänkas balansera fint med det jag har idag?

    /Louise
    Kanske några Vinkeltetror eller Bilbukar så att du har något längst upp hela tiden
    Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Jag hade nog istället skaffat fler tetror av de som du har
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      Arbetssätt...