Regnbågshaj tillsammans med eldsjärt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Shepard
    svarade
    Ursprungligen postat av Tikie

    Problemet är att man impulsköper när man kommer dit
    Ja, det har väl hänt

    Som sagt, tyvärr kan man inte alltid lita på vad som sägs i en del butiker. Har varit med om att få hem en fisk som där inte mycket stämde med vad butiken sa.

    Lämna en kommentar:


  • boxer
    svarade
    Ursprungligen postat av Tikie

    Problemet är att man impulsköper när man kommer dit
    Känner igen det.
    En lösning på att få fel art i samma påse är
    Zoopet.com->guldmedlem->art beskrivning.

    /Micke

    Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Tikie
    svarade
    Ursprungligen postat av Shepard
    Hmm, ännu ett exempel på att man tyvärr inte alltid kan lita på informationen man får i en del butiker. Brukar vara säkrast att läsa på om en fisk man inte vet så mycket om, innan man köper den.

    Även regnbågshajen, som är nära släkt med eldstjärten, kan vara lurig att ha flera av, men brukar vara något fredligare mot både varandra och andra fiskar än eldstjärten. Eldstjärten kan bli en tyrann i ett sällskapskar, särskilt mot artfränder och arter som liknar den. Ska tydligen funka att ha eldstjärt i större grupper, har läst om nå'n som lyckades odla den, och han hade väl 13 stycken, om jag inte minns fel. Då fördelas aggressiviteten på fler individer, men även då får man nog ha gott om gömställen. Regnbågshajen kan som sagt också vara grinig mot andra fiskar, men vanligtvis inte på samma nivå som eldstjärten. Båda arterna hålls nog bäst med tåliga och robusta fiskar som kan försvara sig, som större ciklider och malar.
    Problemet är att man impulsköper när man kommer dit

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    Hmm, ännu ett exempel på att man tyvärr inte alltid kan lita på informationen man får i en del butiker. Brukar vara säkrast att läsa på om en fisk man inte vet så mycket om, innan man köper den.

    Även regnbågshajen, som är nära släkt med eldstjärten, kan vara lurig att ha flera av, men brukar vara något fredligare mot både varandra och andra fiskar än eldstjärten. Eldstjärten kan bli en tyrann i ett sällskapskar, särskilt mot artfränder och arter som liknar den. Ska tydligen funka att ha eldstjärt i större grupper, har läst om nå'n som lyckades odla den, och han hade väl 13 stycken, om jag inte minns fel. Då fördelas aggressiviteten på fler individer, men även då får man nog ha gott om gömställen. Regnbågshajen kan som sagt också vara grinig mot andra fiskar, men vanligtvis inte på samma nivå som eldstjärten. Båda arterna hålls nog bäst med tåliga och robusta fiskar som kan försvara sig, som större ciklider och malar.

    Lämna en kommentar:


  • Tikie
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Det är nog uppenbar risk att det inte kommer att funka. Håll noga koll på vad som händer i akvariet
    Får ge bort dom till min kollega. Blir lite svårt att fånga in dom då jag har mycket grottor

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Det är nog uppenbar risk att det inte kommer att funka. Håll noga koll på vad som händer i akvariet

    Lämna en kommentar:


  • Tikie
    startade ett ämne Regnbågshaj tillsammans med eldsjärt?

    Regnbågshaj tillsammans med eldsjärt?

    Hej! Var och köpte mig 2st regnbågshajar och 2st eldsjärtar igår. På zoo affären lät det som att det inte skulle vara någon störrefara men sen när man läser lite ser det värre ut :/ Läste att man max skulle ha 1 eldsjärt för dom blir aggressiva mot sin egen art. Medans regnbågs hajar brukar gå att ha fler av. Men kommer eldsjärtarna tro att regnbågshajarna är samma art?

    Mvh
Arbetssätt...