Hjälp med att hitta rätt fiskar till mitt 222L akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zombivarg

    • December 2015
    • 249

    Hjälp med att hitta rätt fiskar till mitt 222L akvarium

    Hej, ny här och många år sedan jag hade akvarium sist och då va jag heller inte så noga med vilka fiskar jag hade.
    Nu blir det annorlunda, vill göra rätt från början och hoppas ni vill/ kan hjälpa mig med detta.

    Jag gillar Coydoras och andra malar och vill försöka bygga mitt akvarium runt dom med sand, växter och andra fiskar.
    Dessa ska jag ha i min burk

    Corydoras pygmaeus
    C.Adolfoi
    Otocinclus vittatus

    Sen har jag några andra som jag skulle vilja ha men nu är osäker på om dom passar ihop med mina malar

    Kardinalfisk- hört att den både ska passa och inte passa
    Liten smyckestetra
    Stänktetra
    Fjärils ciklid- hört både och här med
    Kakadua ciklid
    Amonräckor
    Andra små räkor
    Kuhliiål
    Häxmal

    Så, kan jag ha några av dessa fiskar i akvariet och i så fall vilka?
    Skulle ni rekommendera någon/ några andra fiskar/ malar?

    Om nu kardinalfisken inte funkar så får jag helt enkelt köpa ett till akvarium för den är så fin tycker jag.

    MVH Annica
  • admin
    Christian Alfredsson

    • November 2004
    • 11215

    #2
    Malarna kommer ju inte direkt störa de andra fiskarna du väljer. Utgå ifrån Kartinalfiskar och bestäm kompisar som har samma förutsättningar.

    Såg att det fanns ett par som hade dem i akvarium. Exempel här: https://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=339
    Christian Alfredsson
    Tekniskt ansvarig Zoopet

    Kommentar

    • Zombivarg

      • December 2015
      • 249

      #3
      Tack, läste i länken att dom funka bra i 25 gradit vatten så det låter bra.

      Det är ju just det att jag är osäker på hur jag hittar rätt kompisar, hmmmm?

      Tror det blir kakadua ciklid och om det får plats ett stim av kardinalfisk och ett av smyckestetra.
      Får se lite hur det blir när akvariet börjar komma igång, just nu har jag hällt i vatten för att se så det inte läcker hihi.

      Kommentar

      Arbetssätt...