Channa Bleheri, karkompisar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cerik91
    • September 2015
    • 3

    Channa Bleheri, karkompisar?

    Hej!
    Har ett 375L kar nu som det bor 2st Channa Bleheri i för tillfället ( http://i173.photobucket.com/albums/w...psxs5wnjai.jpg ).
    Tänkte höra mig för här om någon har förslag på andra fiskar som skulle gå bra ihop med dom?

    Tack!
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Jag kan tyvärr alldeles för lite om sådana fiskar för att kunna hjälpa dig med den frågan, men malar brukar vara ett säkert kort ihop med blivande lite större fiskar.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Cerik91
      • September 2015
      • 3

      #3
      Tack för ditt svar Ansjo!
      Har tre stycken mindre vanliga L-malar som går i akvariet med dom just nu och dom får vara ifred än så länge.
      Har tittat runt lite och funderar på om man kanske slänga i några Silverhajar ( https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=266&SOK=1 ) och kanske någon Horabagrus Nigricollaris ( http://www.seriouslyfish.com/species...nigricollaris/ ).
      Är nån vecka kvar till löning, så ska läsa på lite till och se om nån med mer kunnskap om Bleheri kanske lägger sig i tråden.

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        #4
        Bleherin är snäll (utom vid utparning) men problemet för eventuella polare är att den vill ha en kallperiod.. hur det egentligen är med det vet jag inte men odlarna brukar ju köra dem i garaget typ och jag har sett channor som får svamp efter för långa varma perioder.. det kan ju vara misskötsel också men vad vet jag.. 16c 2-3 månader per år tycker jag spökar i bakhuvudet.. hittar du en fisk som tål det och inte går in i munnen bör det vara lugnt..
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          #5
          Ska tillägga att det är en fisk du kan göra extremt handtam.. har sett någon lirare som lade mat i handen och de hoppade upp i handen för att greppa maten och sedan hoppa tillbaka i plurret.. rätt coolt om man gillar sånt..
          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          • Cerik91
            • September 2015
            • 3

            #6
            Jo dom ska helst ha en kallperiod i 2-3 månader där temperaturen går under 20 grader, så har tittat runt lite efter fiskar från samma vattendrag (där dom härstammar ifrån). Ska svänga förbi där jag köpte dom nån dag och fråga om dom har några bra tips till polare.
            Det med handmatning har jag för mig jag hört nån stans också, blir ett mål att jobba sig upp till

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Ursprungligen postat av Cerik91
              Jo dom ska helst ha en kallperiod i 2-3 månader där temperaturen går under 20 grader, så har tittat runt lite efter fiskar från samma vattendrag (där dom härstammar ifrån). Ska svänga förbi där jag köpte dom nån dag och fråga om dom har några bra tips till polare.
              Det med handmatning har jag för mig jag hört nån stans också, blir ett mål att jobba sig upp till
              Låter som du kan kolla efter fisk från Paraguay, där finns en hel del fina cikider som tex Gymnogeophagus.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              Arbetssätt...