Fisk som äter sniglar men inte räkor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Webo
    • August 2014
    • 1968

    Fisk som äter sniglar men inte räkor

    Vilka fiskar finns där som äter sniglar men inte räkor?

    Jag har fått massor sniglar i mitt växtkar som jag också har massor räkor i.

    Så här ser det ut:
    Klicka på bilden för större version

Namn: 20150602_071325.jpg
Visningar: 1
Storlek: 259,6 KB
ID: 2185472
    Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.
  • BengtO
    • May 2005
    • 216

    #2
    Kan inte svara på din fråga, men en massa fina posthorn har du. Grattis. De blir så många om det finns mycket för dom att äta. Tar du bort dom skulle du förmodligen få algproblem och en hög belastning på nedbrytningen.

    Kommentar

    • blaze1337
      • July 2014
      • 646

      #3
      Testa Zebrabotior

      Kommentar

      • Wilhelm
        • October 2002
        • 604

        #4
        Eller kulfiskar.
        Wilhelm
        Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
        www.ciklid.org www.aquafish.info

        Kommentar

        • fisheye
          • November 2010
          • 488

          #5
          eller badis badis. Mycket trevlig fisk.

          Kulfiskar så är det framförallt dvärg kulfisken. Andra kommer gilla dina räkor också. Alla kommer dock gilla räklingar.

          Kommentar

          • Webo
            • August 2014
            • 1968

            #6
            Ok. Tack för alla svar. Jag vet jag matar lite för mycket i detta kar då jag har en del små ancistrus och mycket räklingar. Utöver där har kommit en massor sniglar senaste 2-3 veckorna så är det bra i karet.

            Jag får se vad jag ska göra. Jag har ju ett 60 l kar som jag har som snigel farm så där skulle jag kunna slänga över sniglar i efterhand som jag får tag på dem och sedan mata mindre. Än en gång tack för era svar
            Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

            Kommentar

            Arbetssätt...