Kampfisk hona och Regnbågsciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vanhedaren
    • April 2015
    • 9

    Kampfisk hona och Regnbågsciklid

    Hej!
    Hur tror ni att en kampfisk hona och ett regnbågsciklid par skulle fungera ihop? Från vad jag förstått så är det inte på tal om en kampfisk hane och dessa ciklider, men har inte hört något om honorna.

    Tack på förhand!
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    #2
    En kampfiskhona ligger nog lika risigt till. Varför skulle den klara sig bättre än en hane?

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Ursprungligen postat av Jesper Broman
      En kampfiskhona ligger nog lika risigt till. Varför skulle den klara sig bättre än en hane?
      En hona har betydligt mindre fenor än en (slöj)kampfiskhane, vilket förmodligen gör henne mindre sårbar för regnbågarnas eventuella aggressioner
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Jesper Broman
        • November 2012
        • 3445

        #4
        Jag tror det är lika kört ändå

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Nja, så ilskna är väl ändå inte regnbågar? Kampfiskar tenderar också att hålla till närmare ytan, och regnbågarna närmare botten. Visst, leker regnbågarna så lär ju honan försvara sin avkomma, men tror inte hon kommer att jaga ihjäl en kamphona. Hur stort karet är spelar ju förstås roll.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Jesper Broman
            • November 2012
            • 3445

            #6
            Ok, jag ger mig

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Tja, det är vad jag tror i alla fall
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              Arbetssätt...