Tetraodon MBU HJÄLP!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ettfettbranamn
    svarade
    Jadu.. Om vi antar att du inte fäster dig vilket är svårt får du gärna ge bort den åt mitt håll när den växer ur..

    Nej men allvarligt talat är det för många variabler med cikliderna för att kunna ge ett bra svar med tanke på att de inte direkt är temperamentslösa..

    Snäckor är bra.. Få in lite bra pellets i det där också så ska den nog fixa sig..

    Tänk igenom det en extra gång, kommer bli tråkigt att göra sig av med den och det är mycket fisk..

    Lämna en kommentar:


  • Eliase
    svarade
    Har snäckor och mjölmask. Ett 500L när den blir större sen får jag väll ge bort eller skaffa större när den växt ur det. läst allt jag kunnat, ville mest veta om den överlever i akvariet med cikliderna. vissa saltar lite i sötvatten. maten tänkte jag mest på om jag matar den rejält lämnar den kanske fiskar i samma storlek ifred? Tack för hemsidan!

    Lämna en kommentar:


  • Rebah
    svarade
    Kan läsa lite här med om du inte gjort det innan; http://www.seriouslyfish.com/species/tetraodon-mbu/

    Skulle nog också gå och lämna tillbaka den..
    Senast redigerad av Rebah; 10 March 2015, 18:09.

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Men för i helvete.. Du har just skaffat en av de absolut värsta fiskar man kan skaffa.. Inte nog med att den maxar 70cm och äter som en mellanstor hund, den måste dessutom ha krabbor, kräftor, osv med hårt skal för att inte tänderna ska växa tills munnen blir oanvändbar.. Detta om du inte trimmar den dvs vilket är ett helvete modell större..

    2000l med bra mått är vad du har att se fram emot för att kunna ha den.. Jaggan och påfågeln funkar säkert så länge de inte stressar ihjäl mbun (som inte behöver salt) eller retar den tills mbun bestämmer sig för att visa en helt ny typ av mord..

    Mata den varje dag tills den är 20-25cm.. Efter det kan du gå ner till varannan.. Thepufferforum borde ha en del på mbu.. Ang temperament tar den som alla fiskar det som går in i munnen.. Om de är aggressiva är en coin flip.. De är snällare än lineatus men argare än kattungar..

    Det bästa du kan göra är nog att lämna tillbaka den till butiken..

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    Om man ska sammanfatta zoopets artbeskrivning blir den 65 cm, behöver ett akvarium på 1000 liter, och ska som ung vara hyfsat fredlig, men är som vuxen mycket aggressiv mot andra fiskar.

    Lämna en kommentar:


  • Eliase
    svarade
    Uppenbarligen har jag läst på. annars skulle jag inte skriva specifika frågor. frågorna jag ställer har jag inte hittat ett rakt svar på...

    Lämna en kommentar:


  • stefanr72
    svarade
    Varför läste du inte på INNAN du skaffade fisken??!
    Senast redigerad av stefanr72; 10 March 2015, 17:30.

    Lämna en kommentar:


  • Eliase
    startade ett ämne Tetraodon MBU HJÄLP!

    Tetraodon MBU HJÄLP!

    kjho
    Senast redigerad av Eliase; 10 March 2015, 21:38.
Arbetssätt...