Bra död fisk ätare ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • blaze1337
    • July 2014
    • 646

    Bra död fisk ätare ?

    hej

    har 100 liters med massa guppy yngel som tydligen förökar sig som galningar i de karet dem med :P ibland är man på jobbet länge o de ligger någon död därinne o sambon tycker de nasty att ta ut dem så frågan är känner ni till någon bra död fisk ätare som kan göra jobbet enklare ?

    funderar över amanoräkor borde ej skada fiskarna tills dem dör andra ider? står lite still i huvet

    ps fiskar dör inte ofta men när det händer o jag inte e hemma så ligger dem kvar ett tag o det är inte bra
  • Apistojohan
    • January 2014
    • 262

    #2
    Räkor är bra "dödfiskätare".
    Haninge akvarieförening

    Kommentar

    • Jesper Broman
      • November 2012
      • 3445

      #3
      Räkor och ancistrus

      Kommentar

      • Likan
        • April 2012
        • 2611

        #4
        Ursprungligen postat av Jesper Broman
        Räkor och ancistrus
        Håller med!
        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          #5
          Den kombon åt ju en hel diskus och lämnade endast polerade ben kvar. Om vi nu pratar storätarens mästare på död fisk dvs. Amanoräkan.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • blaze1337
            • July 2014
            • 646

            #6
            Ursprungligen postat av Apistojohan
            Räkor är bra "dödfiskätare".
            aa märkt att amanoräkor är på dem döda



            Ursprungligen postat av Jesper Broman
            Räkor och ancistrus
            Ursprungligen postat av Likan
            Håller med!
            har 4 ancistrusar i de karet

            Ursprungligen postat av Bluewing
            Den kombon åt ju en hel diskus och lämnade endast polerade ben kvar. Om vi nu pratar storätarens mästare på död fisk dvs. Amanoräkan.
            mm älskar deras beteende o storlek köper nog fler amanoräkor , har bara 2 st i karet just nu kan fylla på med 10 till~~

            tack för alla tips sambon blir säkert glad

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              #7
              I mitt 450 asienkar på jobbet har jag 40 st. Amano. En död fisk är omvandlad till räkenergi på max en timme.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • blaze1337
                • July 2014
                • 646

                #8
                Ursprungligen postat av Bluewing
                I mitt 450 asienkar på jobbet har jag 40 st. Amano. En död fisk är omvandlad till räkenergi på max en timme.

                ¨hahaha fan va fett , jag har 6 st i de stora karet (240 liters~~ ) fast där får dem hjälp av alla andra stora malar o ta bort döda fiskar , ser inte när tetrorna dör utan bara märker antalet minska efter ett år haha absoluta favorit räkan är amanoräkan
                dem växer rätt fort med tycker jag

                Kommentar

                Arbetssätt...