Hur många fiskar i juwel rio 300

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pamn
    • January 2015
    • 2

    Hur många fiskar i juwel rio 300

    Hej,
    Jag har enn juwel rio 300, som är på 350 liter, det är 121 cm långt och 66 i höjd så inte lika långt som vanliga 350 liters. Jag undrar hur många fiskar jag kan ha i detta...Hade velat tillsätta någon större fisk eftersom jag mest har små fiskar.
    De fiskar jag har är;
    12 platy
    7 serpatetror
    4 corydoras(små)
    1 ancistrus
  • blaze1337
    • July 2014
    • 646

    #2
    brys mycket på vad det är för fiskar du vill ha i och hur bra filtrering du har , har du bra filtrering

    så rekomenderar jag STARKT

    Långsträckta pansarmalar , super super kul och sociala fiskar

    Ellioti , för fina för att vara sant , trevliga och inte alls agressiva ( rekomenderar att du köper 2 st och ej fler)

    en grupp neon/karidnal tetror är aldrig fel

    Fler malar , kolla på slöjancistrus super fina och inga större problem med att ha

    guppys om du tycker om deras utseende

    scalarer kombinera lite olika färger köp gärna alla på en gång så dem växer upp tsm o parar ihop sig

    någon pleco mal som blir runt 30cm är inte fel heller o ha

    fjärilciklider

    dvärgguramis

    PS hur länge haru haft igång akvariet? jag kanske skrev lite för många fiskar för kasta in på en gång om det är ny startat akvarium

    Kommentar

    • Pamn
      • January 2015
      • 2

      #3
      Oj, det var många fiskar Jag har juwels pump som följer med akvariet som är rättså bra, pumpar 1000 l/h och har stort filter. Har varit igång i 2 månader

      Kommentar

      • blaze1337
        • July 2014
        • 646

        #4
        Ursprungligen postat av Pamn
        Oj, det var många fiskar Jag har juwels pump som följer med akvariet som är rättså bra, pumpar 1000 l/h och har stort filter. Har varit igång i 2 månader
        hade starkt starkt rekomenderat extra filter , kanske ytterfilter från eheim? över filtrering is the shit in my opinion :P

        annars så ja du kan ha några av ovan fiskar samtidigt med dem du har idag ( har idag 6 långsträckta, 8 pansarmalar,2 elioti,6scalarer,40tetror,4-5 malar i samma akvarie)

        haft även fjärilar o guramis innan =) mycket färgglada o fina fiskar inte alls agressiva , lägg bara in några rötter/gömställen o växter så blire bra

        dock skulle jag starkt starkt rekommendera högre filtrering bättre för både fiskarna och dig

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          #5
          Och det är jag också!

          Kommentar

          • blaze1337
            • July 2014
            • 646

            #6
            var tips på vilka fiskar han kunde ha han behöver ju inte ta alla utan dem han tycker om bara , själv tycker jag om fisksoppa som det säkert märks

            Kommentar

            • Mr Woods
              • March 2013
              • 3409

              #7
              Vi tycker olika!
              Jag slängde precis ut skalarerna ur det här karet eftersom jag tyckte det "spretade"...

              Klicka på bilden för större version

Namn: 150120153600.jpg
Visningar: 4
Storlek: 205,9 KB
ID: 2165724

              Kommentar

              • blaze1337
                • July 2014
                • 646

                #8
                Ursprungligen postat av Mr Woods
                Vi tycker olika!
                Jag slängde precis ut skalarerna ur det här karet eftersom jag tyckte det "spretade"...

                [ATTACH=CONFIG]73784[/ATTACH]
                neeee dem som var så fina

                Kommentar

                • Mr Woods
                  • March 2013
                  • 3409

                  #9
                  Visst är de! Men de passade inte in helt enkelt... Hör av dig om du har vägarna förbi, så kan jag kolla om de finns kvar, det är ett färdigt lekpar som någon nu har chansen att köpa!

                  Kommentar

                  • blaze1337
                    • July 2014
                    • 646

                    #10
                    Ursprungligen postat av Mr Woods
                    Visst är de! Men de passade inte in helt enkelt... Hör av dig om du har vägarna förbi, så kan jag kolla om de finns kvar, det är ett färdigt lekpar som någon nu har chansen att köpa!

                    Har redan 6 st hade jag vetat du ville bli av me dina innan jag beställde dessa hade jag tagit dem istället! sorry ifall vi hi-jackar denna tråden hahaha @Pamn

                    Kommentar

                    Arbetssätt...