Siameser försvinner spårlöst?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eldstjärt
    • November 2014
    • 48

    Siameser försvinner spårlöst?!

    Köpte 5 Siamesiska algätare för två veckor sen. Nu är det bara en kvar Ngn som vet varför dom bara fösvinner helt spårlöst?...
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Vad har du för andra fiskar i akvariet?
    Dom har inte hoppat ur akvariet?
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Eldstjärt
      • November 2014
      • 48

      #3
      Gröna tigerbarber, Eldsjtärt samt praktbotia. Nej det tror jag inte har täckglas på och har inte hittat ngn fisk på golvet

      Kommentar

      • Eldstjärt
        • November 2014
        • 48

        #4
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Vad har du för andra fiskar i akvariet?
        Dom har inte hoppat ur akvariet?
        Jo jäklar du hade rätt Kjell! 2 kvar har jag iaf hittade en till levande i akvariet Så 3 stycken måste ha hoppat ur, hittade bara en dock rätt små fortfarande. Kan dom ha hoppat ut när jag bytte vatten utan att ja märkt ngt kanske? Är de vanligt att just Siameser hoppar eller? Första fisken här hemma som hoppar ut iaf!

        Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0303_zpsc9d01270.jpg
Visningar: 1
Storlek: 27,7 KB
ID: 2165405

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          Nej siameser är inte några extrema "hoppare" men visst - alla nya fiskar i ett akvarie kan hoppa innan de känner sig hemma
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Tja, jo, de verkar hoppa rätt lätt om de blir skrämda, t.ex om man fångar dem och lägger dem i mindre behållare, som en plastburk eller hink, så bör man täcka över den, annars är nog risken rätt stor att man hittar dem på golvet. Eller inte alls, om man har katt. Så lite skuttiga är de, men det krävs nog rätt mycket för att de ska hoppa ur ett akvarium, om det är tillräckligt stort.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Eldstjärt
              • November 2014
              • 48

              #7
              Tack för svar har slamsugit botten ett par ggr och bytt vatten fyllt på vatten med en 10-liters hink för att stimulera regn?

              Kommentar

              Arbetssätt...