En blå Gurami som jagar dem andra Gurami sorterna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zyntract
    • December 2014
    • 2

    En blå Gurami som jagar dem andra Gurami sorterna

    Hej !

    Jag har 2st Blå gurami samt 2 guld gurami, 2fjärilsciklider och 2 palettciklider i ett kar och det har blivit som så att blå gurami hanen har börjat jaga dem andra guramisarna en så pass illa att den har fått sin stjärt riktigt naggad . Någon som kan ha tips på hur man ska göra för att eventuellt få bort beteendet på hanen ?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Ganska typiskt beteende på många blå gura,i, som kan bli riktiga pain in the ass när de blir lite större...så det är nog bara att bita i det sura.
    Nu vet man inte hur stort kar du har, men att utöka antalet individer kan vara en lösning så han tar ut sin aggression på fler individer.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Blå gurami och guldgurami är samma art, har du mer än en hane? Men även honorna kan bli jagade av hanen. Hanen är ju revirhävdande, men till skillnad från många ciklider, så har de inga parband, och därför kan hanen, utanför lektiden, anse att honorna inkräktar på hans revir, och inte har där att göra.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      Arbetssätt...