Vill tillföra några fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • krutdurken
    • November 2014
    • 12

    Vill tillföra några fiskar

    Hej,

    har för närvarande två svärdbärare (en hona och en hane), en gurami, en mysksköldpadda samt en liten mal i mitt akvarium. Skulle gärna fylla på med en art till, något tips?
  • HeidiH
    • October 2014
    • 629

    #2
    Spännande kombo! Aldrig hört nån som har sköldpadda o fiskar ihop faktiskt och vågar inte uttala mig om ev tillskott men ska bli kul att höra vad andra säger!

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Hur stort är ditt akvarium?
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • krutdurken
        • November 2014
        • 12

        #4
        70 liter.

        Vet att det är lite litet för guramin, men får skylle på lite okunskap när jag köpte fisken samt att jag litade blint på butiksbiträdet då han sade att den skulle fungera i mitt akvarium.

        Kommentar

        • blaze1337
          • July 2014
          • 646

          #5
          Ursprungligen postat av krutdurken
          70 liter.

          Vet att det är lite litet för guramin, men får skylle på lite okunskap när jag köpte fisken samt att jag litade blint på butiksbiträdet då han sade att den skulle fungera i mitt akvarium.
          om du tycker om guramis kan du byta ut din mot ett par dvärgguramis finns fina färger , vet ej hur bra det funkar med sköldpadda men guppys ,molly, platys? funkar bra i den storleks akvarie , fjärilciklider med , pansarmalar , ancistrus , dock som jag skrev tidigare ingen anning om hur bra dessa funkar med en sköldpadda.

          Kommentar

          • krutdurken
            • November 2014
            • 12

            #6
            Ja bra idé, den verkar dock trivas än så länge men vill ju inte att den ska börja må dåligt. Så tack för idén, kan man gå tillbaka till butiken med den eller hur ska man göra?
            Sköldpaddan har än så länge inte haft något intresse för någon annan fisk så hoppas det är lugnt.

            Tack så mycket för förslagen!

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48147

              #7
              Jag tycker nog att ditt akvarium är alldeles för litet för sköldpaddor - speciellt eftersom de också väl vi ha en landdel.
              Så jag tycker nog inte att du skall skaffa fler fiskar utan istället ett större akvarium
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • krutdurken
                • November 2014
                • 12

                #8
                Ja det vill de, och har lite planer angående ett större. Har för tillfället en flytande träbit som han gärna klättrar upp på.

                Kommentar

                Arbetssätt...