60L med snäckor, pansarmalar och... Vad?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lewellyn
    • August 2014
    • 16

    60L med snäckor, pansarmalar och... Vad?

    Medan jag väntar på att det nya lilla karet ska komma funderar jag över vad jag ska komplettera invånarna med. Det är tänkt till martensi-snäckor och C.panda, men jag vill ha ett par-tre fiskar som uppehåller sig i mellan/övre skiktet av karet också. 60 liter (60*30*30), sand och en del växter och gömställen.

    Jag velar lite fram och tillbaka mellan dvärgciklider och någon mindre gurami. Jag vill ha en glad och trevlig art som passar bra med de pandorna, och med inredningen som följer med dem. Yngel vore kul att få fram, men känns inte som det viktigaste. Finns det någon som kan passa in bra?

    jag har anvönt sökfunktionen här, och läst mycket om de olika men kan inte riktigt bestämma mig ändå. Jag behöver lite mer personliga erfarenheter och tips
  • ampe
    • August 2007
    • 1073

    #2
    Vill du ha en mindre fisk som är väldigt trevlig att titta på så kan jag rekommendera trådfensregnbågar. (Iriatherina Werneri) Hanarna är otroligt vackra när de spänner sig för varandra. Dock svårt att hitta honor...
    Återfallsakvarist.

    Kommentar

    • lewellyn
      • August 2014
      • 16

      #3
      Tack för tipset. Det är väldigt fina fiskar, men känns inte helt rätt ändå.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Sundadanio axelrodi!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • lewellyn
          • August 2014
          • 16

          #5
          Stämmer det att de bara äter levande föda? I så fall är det inte rätt fisk för mig...

          Kommentar

          Arbetssätt...