Nedtrappning från 720 till 60 liter - inneboende?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • perfetto
    • March 2008
    • 1593

    Nedtrappning från 720 till 60 liter - inneboende?

    Jag skulle tacka o bocka..kanske niga t.o.m. om jag kunde få lite tips på lämpliga invånare i ett 60-liters kar?

    En grundläggande förutsättning (förutom god filtrering förstås) är att det kommer vara mycket växtlighet, samt finkornig sand som substrat.

    Gärna färgglada fiskar med intressant beteende, som inte lever hela sitt liv i bottenregionen.
  • blaze1337
    • July 2014
    • 646

    #2
    Ursprungligen postat av perfetto
    Jag skulle tacka o bocka..kanske niga t.o.m. om jag kunde få lite tips på lämpliga invånare i ett 60-liters kar?

    En grundläggande förutsättning (förutom god filtrering förstås) är att det kommer vara mycket växtlighet, samt finkornig sand som substrat.

    Gärna färgglada fiskar med intressant beteende, som inte lever hela sitt liv i bottenregionen.
    Guppys skulle jag rekommedera , väldigt fina , mycket personlighet , och möjlighet till yngel som du kan leka lite med o få ut egna färger?

    blandat med lite pansarmalar? mycket roliga clowner som inte alls är skygga

    platy kan du också ha in i de akvariet


    neon/kardinal blandning

    och några ancistrus sp?

    och en grupp amanoräkor som extra städpatrull som hjälper pansarna , och malarna städa så att du har fin städpatrull till lilla akvariet så att det inte blir för mycket skit omkring ^^ det är vad jag hade rekommenderat ,

    rekommenderar även 2 filtrar så att du får lite rörelse i vattnet , mer rörelse mer filtrering = mindre problem


    försiktig med hur många / vilka du stoppar in åt gången bara för undvika problem med vattenvärderna i början




    Ps
    vill du få akvariet och se större ut kan du köra med mindre fiskar som Moskitorasboras och neon/kardinaltetror för fina färger och enkla fiskar att ta hand om
    Senast redigerad av blaze1337; 17 September 2014, 14:34.

    Kommentar

    • Rebah
      • January 2012
      • 410

      #3
      Tateurndina ocellicauda? Hanarna kan vara lite griniga mot varandra, men verkar annars funka fint i sällskapskar med andra lite lugnare småfiskar. Mina gick i ett 130L med bla småtetror och bandad dvärgbotia. Vill inte ha för strömt dock, och de kan hoppa så skulle nog inte vågat ha dem i ett öppet kar.
      "The trees move... do you not see it?"

      Kommentar

      Arbetssätt...