Idetorka :/

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    Idetorka :/

    Det är såhär att i mitt 180 liters simmar idag 2 Nyckelhålsciklider, 12 sorgmanteltetror och 3 ancistrus.

    Alltså bara mörka fiskar Det är fiskar som "blivit över" från övriga kar.

    Vill ha någon färgglad, men inte skrikig firre som gärna får vara lite större i storleken.

    Får gärna vara framåt och tigga mat när man går förbi istället för ätt gömma sig som nyckelhålen gör.
  • Live2Ride
    • January 2014
    • 312

    #2
    Torpedbarb?
    /Lars

    Kommentar

    • blaze1337
      • July 2014
      • 646

      #3
      Ursprungligen postat av gickan_87
      Det är såhär att i mitt 180 liters simmar idag 2 Nyckelhålsciklider, 12 sorgmanteltetror och 3 ancistrus.

      Alltså bara mörka fiskar Det är fiskar som "blivit över" från övriga kar.

      Vill ha någon färgglad, men inte skrikig firre som gärna får vara lite större i storleken.

      Får gärna vara framåt och tigga mat när man går förbi istället för ätt gömma sig som nyckelhålen gör.
      Dvärgguramis , mina äter från handen / går och simmar mellan fingrarna , simmar fram vart än jag går till akvariet (kommer jag nyss hem står dem vid kanten och väntar , sitter jag framför akvariet är dem klistrade mot glaset oavsett när jag senast mattat (alla mina fiskar äter 3 ggr om dagen )

      fjärilciklider? fast dem är endast 5cm ~~ så vet ej om du vill ha större.

      ovan fiskar är extremt fredliga har dem tillsammans med guppys,tetror,platys.

      Kommentar

      • gickan_87
        • November 2003
        • 1873

        #4
        Dvärggurami, blå, gul och mosaik har jag haft och alla har dem varit väldigt skygga och bara stått i ett hörn och tryckt.

        Fjärilsciklider funkar inte här, den bara dör


        Är uppväxt med slöjstjärtar och papegojciklid/papegojfisk dock inte i samma kar.

        Saknar deras extrema tillgivenhet. Men ingen av dem passar i mitt kar

        Med stor menar jag gärna runt 10 cm

        Kommentar

        • Jens A.
          • March 2007
          • 5026

          #5
          Eldbukar?
          Earth first! We´ll screw up the other planets later!

          Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            #6
            Du är klok du Jens. Det är alldeles totalt eldbukstorka i forumet
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            Arbetssätt...