Nyinköpt till akvariumet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henrikl
    • November 2012
    • 639

    Nyinköpt till akvariumet

    Tänkte starta en tråd för alla nyfikna som undrar vad alla fiskintresserade köper och stoppar ner i akvariet.
    2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
    Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.
  • henrikl
    • November 2012
    • 639

    #2
    Jag köpte idag en VF flaggstjärtstetra till min dotter...

    Senast redigerad av henrikl; 01 September 2014, 10:54.
    2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
    Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

    Kommentar

    • blaze1337
      • July 2014
      • 646

      #3
      Köpte en grupp neontetror(20st) till mig själv haha ,

      köpte olika storlekar på alg wafels till malarna , och växtnäring , har ej namnet brevid mig men det var 2 st
      en som skulle innehålla 90% av det som behövdes och en annan som innehöll resterande 10% .

      Kul tråd ,man kan kolla här när man inte vet vad man ska köpa eller om man missat köpa något kanske .

      Kommentar

      • henrikl
        • November 2012
        • 639

        #4
        Ursprungligen postat av blaze1337

        Kul tråd ,man kan kolla här när man inte vet vad man ska köpa eller om man missat köpa något kanske .
        Visst kan det vara intressant och se vad andra köper hem. Så man får se om man är ensam om att handla lite nytt nästan varje gång man är hos någon fiskhandlare...
        2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
        Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

        Kommentar

        • blaze1337
          • July 2014
          • 646

          #5
          Ursprungligen postat av henrikl
          Visst kan det vara intressant och se vad andra köper hem. Så man får se om man är ensam om att handla lite nytt nästan varje gång man är hos någon fiskhandlare...
          kan lugnt säga att du inte är ensam , varje helg eller ledig dag besöker jag kanske en 4-5 st fiskhandlare och varje butik jag går in i kommer jag ut med något om det är en växt , ny mat , frysfoder , någon ny slang eller någon dekoration alltid kul gått överbudgeten 2 månader i rad .. hahaha

          Kommentar

          • Live2Ride
            • January 2014
            • 312

            #6
            Ursprungligen postat av blaze1337
            kan lugnt säga att du inte är ensam , varje helg eller ledig dag besöker jag kanske en 4-5 st fiskhandlare och varje butik jag går in i kommer jag ut med något om det är en växt , ny mat , frysfoder , någon ny slang eller någon dekoration alltid kul gått överbudgeten 2 månader i rad .. hahaha
            Fan vad avundsjuk jag blir när jag läser ditt inlägg. Jag bor i en mindre stad med endast 3 djuraffärer. Skulle vilja ha många fler att åka runt till :-)
            /Lars

            Kommentar

            • blaze1337
              • July 2014
              • 646

              #7
              Ursprungligen postat av Live2Ride
              Fan vad avundsjuk jag blir när jag läser ditt inlägg. Jag bor i en mindre stad med endast 3 djuraffärer. Skulle vilja ha många fler att åka runt till :-)
              oj förlåt haha var inte meningen o göra någon avundsjuk , men kan säga att dem jag åker till som är utanför malmö i små städer , har mycket bättre och större lager än dem som finns inne i stan enligt mig då , kanske dem 3 har mer än dem 5-6 som finns i malmö ^^

              Kommentar

              • henrikl
                • November 2012
                • 639

                #8
                Ursprungligen postat av blaze1337
                oj förlåt haha var inte meningen o göra någon avundsjuk , men kan säga att dem jag åker till som är utanför malmö i små städer , har mycket bättre och större lager än dem som finns inne i stan enligt mig då , kanske dem 3 har mer än dem 5-6 som finns i malmö ^^
                Det varierar nog ganska mycket hur utbudet ser ut beroende på vart man bor...

                ingen som köpt något roligt nyligen?
                2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
                Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

                Kommentar

                • HWH
                  • March 2013
                  • 2310

                  #9
                  Ursprungligen postat av Live2Ride
                  Fan vad avundsjuk jag blir när jag läser ditt inlägg. Jag bor i en mindre stad med endast 3 djuraffärer. Skulle vilja ha många fler att åka runt till :-)
                  Webshopping?

                  Igår kom jag ut med näringskulor, filtermatta och catappablad
                  /Helena,
                  Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                  Kommentar

                  • Live2Ride
                    • January 2014
                    • 312

                    #10
                    Ursprungligen postat av HWH
                    Webshopping?

                    Igår kom jag ut med näringskulor, filtermatta och catappablad
                    Ja det funkar ju. Men inte när det gäller fisk. Det är ju så kul att gå runt och kika på fisk i välsorterade butiker :-)
                    /Lars

                    Kommentar

                    • henrikl
                      • November 2012
                      • 639

                      #11
                      Grön och röd tigerlotus ... https://www.zoopet.com/vaxter/vaxt.php?NR=35&SOK=1
                      2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
                      Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

                      Kommentar

                      • henrikl
                        • November 2012
                        • 639

                        #12
                        Idag kom ett paket med 13st tigerräkor....sorten med orange ögon som kan ge blå räklingar...

                        2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
                        Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

                        Kommentar

                        • blaze1337
                          • July 2014
                          • 646

                          #13



                          köpt åt pansarna , de verkar gilla det , och alla andra fiskar som beter sig som bottenfiskar (mina guppys,guramis) haha

                          Kommentar

                          • henrikl
                            • November 2012
                            • 639

                            #14
                            Jag har något liknande i Tropical till pansarmalar. Blir en del fodersorter när de specificeras på enstaka arter...
                            2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
                            Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

                            Kommentar

                            • blaze1337
                              • July 2014
                              • 646

                              #15
                              Ursprungligen postat av henrikl
                              Jag har något liknande i Tropical till pansarmalar. Blir en del fodersorter när de specificeras på enstaka arter...
                              haha ja , de alltid lika kul o köpa något åt "en art" fast så fort man lägger in det så ska alla ha :P

                              lite off topic henrik , haru ngt tips på mat till körsbärsräkor / amanoräkor som jag har i sällskapsakvariet?

                              Kommentar

                              Arbetssätt...