Fiskgrupp i 540L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vanish
    • April 2011
    • 900

    Fiskgrupp i 540L

    Håller på i uppstarten av ett 540L. Funderar lite på vad för fiskuppsättning jag kan ha. I ett tidigare akvarie körde jag skalarer, tetror, några SA ciklider, malar och corydoras.

    Men skulle kanske vilja köra några större fiskar denna gång. Dock vill jag gärna ha ancistrus, kanske med en pleco.

    Även ett större stim med corydoras!

    Hade dessa funkat tillsammans med dom redan nämnda?:

    Nyckelhålsciklid
    Eldbuk

    Och finns det något mer intressant som kan vara kul att ha i?
  • man nam1
    • July 2011
    • 441

    #2
    Nyckelhålsciklider är riktigt fina och trevliga. Eldbuk vet jag tyvärr inte så mycket om.

    Hantel-, choklad-, flaggciklider är ju några andra trevliga fiskar. Om du vill göra det aningen svårare för dig, varför inte prova Discus?

    Gäddciklider är något jag personligen skulle vilja testa men det går inte med corydoras och mindre tetror..

    Lycka till!

    Kommentar

    • Vanish
      • April 2011
      • 900

      #3
      Vill inte göra det såpass "svårt" som discus. Dom är jättefina men känns som lite för jobbiga :P

      Ska kika in cikliderna du tipsade om

      Kommentar

      • Vanish
        • April 2011
        • 900

        #4
        Flaggcikliden låter ju helt klart som ett hett alternativ! Så länge dom inte tar pansarmalar? Såg någon kommentar att dom hade försökt men inte lyckats..

        Någon annan som har mer info om eldbuk? Tillsammans med nyckelhål, flaggciklid och corydoras?

        Kommentar

        • man nam1
          • July 2011
          • 441

          #5
          Jag tror inte flaggcikliden tar Corydoras, dom känns mer som discusar eller scalarer i beteende. Väldigt majestätiska.

          Förresten, om du ska ha Corydoras så ha gärna eklöv på bottnen som dom kan gömma sig i, knuffa runt på och allmänt bete sig som små grisar. Dom uppskattar verkligen löv

          Kommentar

          • man nam1
            • July 2011
            • 441

            #6
            tänkte fel angående flaggciklidens beteende, tänkte på fel fisk .

            Feta Jordätare är alltid fint, typ tapajos red head.

            Kommentar

            Arbetssätt...