Kom med tips på roligt tema till akvariet...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • leffe64
    • March 2004
    • 98

    Kom med tips på roligt tema till akvariet...

    Efter att ha kört med Malawi i mitt 375 liters flera år, är jag nu i ett generations skifte med bara ett fåtal fiskar kvar. Det vore roligt att passa på och byta inriktning och köra något helt annat.
    Förutsättningen är som sagt 375 l (150*50*50) med BTN Tangyanika bakgrund.

    Vad kan man hitta på tro, Tangyanika är ju en tanke förstås, men annars då? Kom gärna med förslag, kanske med bilder på era burkar, jag är helt tom på ideer nu.

    Jag gillar iden med att hålla fiskarna åtminstone från samma världsdel, helst så att de skulle kunnat vara i samma vatten i verkligheten också. Men andra ideer mottages också med tacksamhet.

    Jag är inte så intresserad av att ha stora fiskar, de skall helst vara max 5 -7 cm, gärna mindre.

    Hjälp mig...
    LeffeS
  • Killis75
    • September 2013
    • 118

    #2
    Sydamerikanska dvärgciklider säger jag då, finns en uppsjö av olika arter! Apistogramma skulle jag själv vilja ha! Titta gärna i Zoopets artbeskrivningar och välj just sydamerikanska dvärgciklider där! Lycka till!
    Akvariehuset på 112L

    Kommentar

    • Erik Åhlander
      • January 2006
      • 1881

      #3
      Torvkärr på Borneo.







      Paedocypris micromegethes is the second smallest fish in the world. A day after I quit my job, I went to search the type locality of the tiny fish with my friend, John. In this trip, we found out a lot of natural habitat have been destroyed by the Humans...but luckily, we found a secret blackwater stream which is full of fish....the first time in my life seeing so many beautiful fishes in a stream!!! The most amazing stream I ever found in Borneo....totally undisturbed & unpolluted
      Senast redigerad av Erik Åhlander; 11 April 2014, 16:59. Anledning: länkar

      Kommentar

      Arbetssätt...