Tips på lite större fiskar till ett 576 liters akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jow
    • March 2014
    • 50

    Tips på lite större fiskar till ett 576 liters akvarium

    Hej!

    Jag har beställt ett nytt akvarium som kommer i slutet av nästa vecka. Nu är ju bara frågan vad jag vill ha i.

    Jag skulle väldigt gärna vilja ha lite större fiskar så att man ”utnyttjar” storleken på karet. Men eftersom jag bara haft ett 200 liters innan så vet jag inte så mycket om vad det finns för större fiskarter eller hur lätta/svåra de är. Jag har kollat lite på malawiciklider, men är osäker på om jag skulle kunna få det snyggt.

    Jag är inte jätte kunnig om akvarium, men intresset finns där och jag vill lära mig mer om det.

    Storleken på mitt nya akvarium är:
    Längd – 160cm
    Höjd – 60cm
    Bredd – 60cm
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    #2
    Hejsan Jow!

    Du har ju "all världens möjlighet" att välja fisk till ett så pass stort kar. Tror faktiskt ingen kan råda dig till vilken art - du måste själv läsa på om olika arter, sedan välja själv vilka du tycker verka är intressanta :-). Så kolla under fiskarter här på Zoopet, så får du i alla fall lite hum.
    Lycka till,

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Juni
      • February 2014
      • 613

      #3
      Jag köpte begagnat och fick med en Venestus som är maffig, vacker och rolig i karet. Men tyvärr alldeles för stor för mitt 190 liters. Han verkar dock må bra så han får gå kvar. Kolla Venestus på art beskrivningarna här på forumet. Jag är kluven till mina älsklingar Malawi ciklider. De är kul att titta på men de röjer rejäla rundor med både sand och växter som far runt. Hade velat ha ett frodigt diskus kar men samtidigt är det underhållande som det är. Blir nog till att skaffa ett kar till när erfarenheten växer!
      Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

      Kommentar

      • Jow
        • March 2014
        • 50

        #4
        Tack så mycket för era svar. Men jag har bestämt mig för att det blir Malawi nu

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          #5
          Finns annat än malawi
          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          Arbetssätt...