222 liter sydamerika - vad tror ni om fiskvalet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roffen2
    • August 2012
    • 197

    222 liter sydamerika - vad tror ni om fiskvalet?

    Hej,

    jag har ett utrymme där jag kan ha ett 222-liters (110*45*45), tre hängande spottar skulle ge lite mindre stark belysning. Var först sugen på Malawi, men gillar nog växter och inredning för mycket. Så i - stället inne på Sydamerika...

    Vill ha BTM Amazonas, så det går bort en del av volymen. Tänker ha ganska mycket rötter och växter, fast får vara såna som klarar lite mindre ljus. Jag har mjukt vatten och pH på 6,8 så där.

    Scalarer - det är för litet, eller?

    Vad tror ni om:
    • Nyckelhålsciklider 4 st
    • Kardinaltetra 10 st
    • Sterbas pansarmal 6 st
    • Marmorbilbuk 4 st


    Eller finns det annan kombo/fördelning jag borde kolla på? Jag har hållit på ett tag men gillar inte när fiskar dör, så jag vill inte ha för svåra...

    /Roffe
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Om du vill ha två par nyckelhål så bör du köpa åtminstone 6-8 st, kardinalerna, pansarmalarna och bilbukarna tycker jag kan få vara det dubbla antalet.
    Skalarer beror på höjden som ditt akvarium har, är det minst 50 cm högt så kan du köra på ett par (köp 4-5 och låt dem para ut), du bör tänka på att dina kardinaler kan ses som käk av skalarerna. :P
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    Arbetssätt...