Vad finns det för snälla fina fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • m0jjen
    • November 2013
    • 6

    Vad finns det för snälla fina fiskar?

    Hej!

    Sitter och spekulerar kring kommande invånare till mitt Juwel Rio 180, har gott om växter och tillhåll i form av rötter och ihåliga "berg" men även en hel del "fri yta".

    just nu bor följande:

    4x Scalare
    10x Kardinaltetror (Scalarna har inte ätit upp en ända!)
    10x fembands barber
    2x Praktbotia i 5-6 cm klassen
    2x "Vanlig pleco" malar 11-12 cm
    4x doktorfiskar

    Samtliga funkar kanon tillsammans, dock så skulle jag vilja introducera någon fisk i 8-12~ cm klassen när den vuxit klart , gärna med lite färger som lyfter karet en del, som det är nu är det full rulle på botten och lite sisådär på de övre 2 tredjedelarna. Alla förslag på fisk som inte kommer är marodörer mot befintliga invånare uppskattas!

    / Fredrik
  • stefanr72
    • November 2010
    • 1026

    #2
    Ett par Mosaikgurami skulle passa.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      #3
      Jag tycker att du har tillräckligt med fiskar i ditt kar, så mitt råd är - fyll inte på med fler invånare .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • m0jjen
        • November 2013
        • 6

        #4
        Är inne på lite samma spår som inger. Anledningen till att jag funderar på tillökning är att jag troligtvis kommer flytta tetrorna 1 mal och doktorgiskarna till mitt 100 liter om jag startar upp det igen

        Kommentar

        • Jens A.
          • March 2007
          • 5026

          #5
          Odessabarber, kanske?
          Earth first! We´ll screw up the other planets later!

          Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

          Kommentar

          • Christer5

            #6
            Är inte 180 liter för litet för 4 st scalarer men du kanske har små och tänker flytta på dom snart

            Kommentar

            • m0jjen
              • November 2013
              • 6

              #7
              Dom är väl ca 4-5 cm, de verkar trivas som det är nu då de har väldigt mycket yta i övre 2/3 av karet där de oftast håller till. Odessabarben va väldigt fin. Dock så ör jag ju ute efter något lite större alt som växer till sig mer

              Kommentar

              • Christer5

                #8
                Vuxna scalarer är för stora för ditt akvarium och bör ha ett större akvarium för att utvecklas fint,kanske det är bättre att du byter ut scalarerna mot någon annan fisk som blir stor och passar ditt akvarium

                Kommentar

                • m0jjen
                  • November 2013
                  • 6

                  #9
                  Kan mycke väl bli så i framtiden.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...