Sällskap till Chokladgurami?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Falconer
    • November 2005
    • 786

    Sällskap till Chokladgurami?

    Vilken tror ni passar bäst, Danio margaritatus (galaxy) eller Drottningrasbora? Baljan är på 54 liter. Har ni något annat förslag, så kom gärna med tips! Räkor?
    Dom ska trivas i surt vatten så klart och vara lugna.
  • addo
    • January 2007
    • 609

    #2
    Nu har jag haft Chokladgurami med Drottningrasbora utan problem, men jag skulle tro Galaxy Danion passar bättre då den inte är riktigt lika på vid matning.
    Annars skulle jag tipsa om Trichopsis pumila (Pygmégurami) som sällskap, den är helt klart topp 5 roligaste fisk jag haft.
    Du ska absolut slänga i några räkor då guramisarna aktiveras av att smyga runt och leta räklingar.

    Kommentar

    • Falconer
      • November 2005
      • 786

      #3
      Pygmégurami har jag i ett annat akvarium. Kanske skulle flyttat dom dit då, men det kanske blir lite tufft för chokladguramin som verkar något lugnare...?
      Räkor har jag funderat på också. Det blir det nog. Men blir dom inte uppätna helt och hållet?

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Lakritsgurami kanske... Om det inte blir oroligt för att de är släkt. Har själv lakritsgurami, en trevlig liten fisk som inte gör mycket väsen av sig.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        Arbetssätt...