Asien

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lucas6382
    • July 2013
    • 34

    Asien

    Hej, jag hade tänkt att starta ett litet Asien projekt! Akvariumet kommer att vara på 100-200 liter. Hade tänkt att ha kampfisk eller dvärggurami och någon räka...och nu till frågan, jag behöver ha tips på någon fredlig liten stimm fisk som skulle passa i mitt Asien kar hälst inte alltför livlig och något grus och ev Några stenar

    Tack på förhand!
  • viktorbj
    • April 2013
    • 405

    #2
    Neontetra (paracheirodon innesi)? eller kardinaltetra (paracheirodon) axelrodi? är bra val och fina stimfiskar som inte är för aktiv. personligen tycker jag om kampfiskar mest av alla fiskar. jag har ett 180 liters akvarium där jag har har fyra kampfiskar där i med ett fåtal andra fiskar

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      fast viktorbj vad föreslår du nu? lucas är ute efter ett asien kar o varken neon- eller kardinaltetra kommer från asien. de är från sydamerika. så det är ett dåligt val tycker jag.

      personligen skulle jag skippat kampfisken. det är så vanligt i ett asien-kar. finns så mycket annat kul från asien. tex empire-goby o olika gurmai som du var inne på.

      som stimfiskar skulle jag titta på de olika Rasbora-arterna. de kommer från asien.

      Kommentar

      • Palmberg
        • May 2010
        • 164

        #4
        I mitt försök till Asien-kar har jag Galaxy Rasbora tillsammans med en Kampfiskhane tycker dom är trevliga och inte så "stirriga och hispiga" som vissa stimfiskar kan vara.
        Ha det! /Henke
        Mina projekt: Hank's Tanks - 105 liter Asien - 105 liter saltvatten - 20 liter räkor

        Kommentar

        • Avendesora
          • October 2004
          • 179

          #5
          Någon av de små rasbororna kanske? Finns flera fina Boraras arter. Sen är ju kopparbarben en fin stimfisk som är lite tuffare.
          /Cattis

          Kommentar

          Arbetssätt...