Vad skulle ni ha i 180 liter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #16
    Ursprungligen postat av gickan_87
    Verkligen? Det blir inte för lite bilbukar då? Hur många nyckelhål törs jag införskaffa?
    Mjo, några bilbukar till skulle nog inte skada, åtminstone 10

    Nyckelhålen, tja, 4-6 är bra att börja med, så ökar chansen att du får ett par. Butiker brukar kunna ta tillbaka de som blir över efter parbildningen.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      #17
      Bilbukar har jag tyvärr ingen erfarenhet av och tyvärr vet jag inte hur många nyckelhål heller men jag kan tänka mig att en grupp på ca 5 stycken kan var bra så att de får para ihop sig, de är svåra att se kön på dem
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • gickan_87
        • November 2003
        • 1873

        #18
        Ursprungligen postat av Animaniac
        Mjo, några bilbukar till skulle nog inte skada, åtminstone 10

        Nyckelhålen, tja, 4-6 är bra att börja med, så ökar chansen att du får ett par. Butiker brukar kunna ta tillbaka de som blir över efter parbildningen.
        Så om jag startar med 4 st, så kan jag bara behålla ett par sedan?

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #19
          Ursprungligen postat av gickan_87
          Så om jag startar med 4 st, så kan jag bara behålla ett par sedan?
          Nja, du kan nog ha två par i det karet, men det är inte säkert du får två par av fyra stycken, och ett par räcker nog, blir nog mer lugnt och harmoniskt då.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • gickan_87
            • November 2003
            • 1873

            #20
            Ursprungligen postat av Animaniac
            Nja, du kan nog ha två par i det karet, men det är inte säkert du får två par av fyra stycken, och ett par räcker nog, blir nog mer lugnt och harmoniskt då.
            Okej. Då får det bli så. Jag köper 4 och hoppas på ett par iaf. Kommer paret jaga vettet ur de två som blir kvar så dem måste flytta ur karet? Och kan två stycken leva ihop som inte är ett par?

            Tänkte isåfall kan jag flytta över dem två som blir över till mitt 240 l.

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #21
              Ursprungligen postat av gickan_87
              Okej. Då får det bli så. Jag köper 4 och hoppas på ett par iaf. Kommer paret jaga vettet ur de två som blir kvar så dem måste flytta ur karet? Och kan två stycken leva ihop som inte är ett par?

              Tänkte isåfall kan jag flytta över dem två som blir över till mitt 240 l.
              Börja med 6, när du får ett par kan du ju flytta över de andra fyra till ditt 240-liters, och se om du får ut ett par av dem också, och se´n byta in de två som blir över. Om du nu vill ha nyckelhål i båda karen. Om du har två par kan det nog bli en del bråk, och uddafiskar utan partner kan nog också bli rätt jagade, och även utgöra ett störande moment när paret leker.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                #22
                Ursprungligen postat av gickan_87
                Okej. Då får det bli så. Jag köper 4 och hoppas på ett par iaf. Kommer paret jaga vettet ur de två som blir kvar så dem måste flytta ur karet? Och kan två stycken leva ihop som inte är ett par?

                Tänkte isåfall kan jag flytta över dem två som blir över till mitt 240 l.
                Nycklarna är ena fredliga gynnare - tror knappast att dom kommer att "jaga vettet", om det nu blir omaka. Förmodligen, om du nu har turen att två av fyra är ett par - så kommer dom att bli lite mer aggresiva vid lek. Mitt tips, du skulle ha skaffat några till - för att kanske ha turen för att få ett par.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                Arbetssätt...