Levandefödare, corydoras och... Räkor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zoddri
    • June 2012
    • 144

    Levandefödare, corydoras och... Räkor?

    Har ett 120l "aquascape-kar", som jag tror sambon vill kalla det
    Just nu finns det svärdbärare, guppys, corydora sterbaii och davidsansi (5st totalt, ska blir några fler)

    Levandefödarna skitar ju ner ganska så bra. Skulle räkor funka som städpatrull i detta kar eller är det fel typ av fisk i det? Miljön i övrig innehåller ganska rikligt med växter och en rejäl rot, blästersand från Jula som bottenmaterial.
    Banracingnörd med intresse för styrkelyft som snart drunknar i svärdbärare

    250l SA, 250l Asien/fisksoppa, 120l Levandefödarhörna, 100l småfiskskoloni, 54l guppyfarm, 20l rasbora/räknano
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Vad menar du med "städar"? Räkorna äter det som fiskarna äter, så något vidare mer städat vet jag inte om det blir.
    Överblivet foder tar malarna och ungfödare brukar heller inte lämna så mycket över...
    Med de fiskarna skulle jag personligen inte haft räkor, dels kommer ev. räklingar att bli foder och sedan kan matfrågan till räkorna bli lite kinkig.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Det är inga problem att blanda de fiskarna med räkor.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Joakim Lundgren
        • August 2006
        • 631

        #4
        Jag har guppys och corydoras paleatus med körsbärsräkor. Det är inga som helst problem för de vuxna räkorna.
        AKA: Lizardking

        Kommentar

        Arbetssätt...