Förslag tack!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Majkie88
    • August 2012
    • 215

    Förslag tack!

    Håller på och starta upp ett 180 l kar på kontoret och funderar lite på vad man skall ha för fisk.

    antingen blir det vanlig fisksoppa med färgglada fiskar som platy, guppy och nån mal.

    Men är ändå lite sugen på att ha nån lite större färgglad ciklider. Har kollat på salvini, den är ju sjukt snygg men behöver ju betydligt större kar. Så ja kom med förslag på kul ciklider som kan passa i ett 180 l, bara börja name droppa
  • Joakim Lundgren
    • August 2006
    • 631

    #2
    Bolivianska fjärilsciklider, hemichromis lifalilli, pelvichacromis pulcher, nanochromis trensvestitus, nannacara anomala, badis badis ( ingen ciklid, men ändå)
    AKA: Lizardking

    Kommentar

    • Majkie88
      • August 2012
      • 215

      #3
      Tack för namnen, har ett par paletter i ett av karen som skall flyttas nu så de kommer antagligen få bli piloter i detta karet. Tänkte på den lifalilli, juvelcikliden, är den mindre aggresiv än den andra "vanliga" juvel cikliden? Både juvel ciklid och zebra ciklid är ju ganska robusta fiskar. skulle de gå att ha 1+1 av varje av dem lr blir de för lite plats?

      Nu är iaf allt färdig med karet förutom fisk

      Kommentar

      • stefanr72
        • November 2010
        • 1022

        #4
        Kör på någon apistogramma och scalarer istället!

        Kommentar

        • Majkie88
          • August 2012
          • 215

          #5
          Vill ha lite större fisk. Skalarer är ju iof stora, så det är ju möjligt med skalarer. HUm nu när jag tänkter på de scalarer hade inte alls vart dumt faktiskt. Låta dom växa upp där och sen flytta över dem till ett större hemma när de har blivit några par från dem hehe

          Kommentar

          • woodlund
            • December 2011
            • 666

            #6
            Jag skulle passa mig för juvelcikliderna om du inte ser till att du får 2 av samma kön.
            Juvelerna blir ruggigt aggressiva om dom lägger ägg , vi hade ett par där hanen inte gav sig för någon annan fisk , vi blev tvungna att flytta paret till ett annat akvarium till slut trots att de var i ett 375liters kar.

            De är visserligen grymt läckra att titta på men jag tror att du kommer ångra dig efter ett tag för de kan ta kål på andra fiskar såsom palletterna
            1900Liter Diskusvatten


            Medlem i NDSS www.diskusforum.se

            Kommentar

            • Majkie88
              • August 2012
              • 215

              #7
              Ja de är sant. Hade några juveler en ggn och ja de fick flytta in i ett eget kar hehe tror de va 40 lr 50 liter men de forts och verkligen pumpa ut yngel ändå.

              Kommentar

              Arbetssätt...