Vad med scalare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    Vad med scalare?

    Har ett 240 l med 1 par scalare och 1 kamphona. På botten går två ancistrusmalar.

    Vad kan man mer ha däri? Flyttade nyligen på sorgmanteltetrorna då dem gav sig på fenorna på scalarna.
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    Ett gäng med corydoras eller dvärgciklider på botten,

    Plus

    Ett gäng med höga tetror, ex Colombia

    Plus


    6-8 Bilbukar på toppen.

    Lägger man sedan över kamphonan i ett annat kar så är det ett renodlat snyggt SA-kar....'






    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • gickan_87
      • November 2003
      • 1873

      #3
      Hmm kanske det. Men jag gillar fisksoppa bättre än ett riktigt SA kar :P

      Kommentar

      • gickan_87
        • November 2003
        • 1873

        #4
        Kan man ha någon annan ciklid med dem kanske?

        Vet att endel har slöjstjärtar, verkar funka bra även om det inte är det ultimata... Men ack så vackra.

        Kommentar

        • Rebah
          • January 2012
          • 410

          #5
          Finns en hel hög info om fina dvärgciklider här på zoopet, kan ju kika under sydamerika-dvärgciklider. Fjärilsciklider är ju riktigt fina, de "vanliga" är rätt känsliga men de bolivianska ska funka bra. Nyckelhålsciklider är snälla ciklider med, borde funka dom med. Hmm palettciklider har jag en hög, riktigt fina men rätt griniga vid lek, jagar bort allt som kommer för nära då, så inte så säker där.

          Skulle inte haft slöjstjärtar med varken scalarer eller kampfiskhonor, de har en tendens att åka på stryk så skulle bara haft sådana med fredliga mesiga fiskar.
          "The trees move... do you not see it?"

          Kommentar

          Arbetssätt...