Tips till fisk i mitt sällskapsakvarium + räkakvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tettelush
    • May 2012
    • 9

    Tips till fisk i mitt sällskapsakvarium + räkakvarium?

    Just nu har jag 6 stycken platys och fyra siamesiska algätare i mitt 150-liters akvarium. Temperaturen ligger på 25 grader. 2-3 mm grus, många växter och en stor rot.

    Jag vill gärna ha någon fisk till men har kört fast. Har ni några tips om fina fiskar som skulle passa mitt akvarium?



    Jag fick också nyligen ett 26 liters akvarium i present, planen är att använda det till räkor. Jag vill dock gärna ha någon liten och lättskött fisk i det också. Min första önskan var en kampfisk men efter att ha läst på så är det nog inte den allra bästa idén. Funderar istället på Moskito Rasbora. Passar de i ett så litet akvarium? Och i så fall - hur många? Eller har ni något annat tips om fiskar? En eller två räcker fint, men tyvärr verkar många av de små fiskarna vara stimfiskar som inte får plats i den lilla tanken.

    Tack för svar!
  • Joakim Lundgren
    • August 2006
    • 631

    #2
    Tanichthys Micagemmae är en trevlig firre som dessutom regelbundet ynglar av sig utan större ansträckning från ägarens sida.
    AKA: Lizardking

    Kommentar

    • Sanna M
      • October 2012
      • 39

      #3
      Jag älskar clownkillis Håller till vid ytan. Anspråkslösa till det yttre förutom de lysande ögonen. Sedan är ju neontetror är ju en vacker färgklick.
      Hälsn. Sanna
      I vårt hem finns: *Sällskapsakvarie 180 l *Sällskapsakvarie 100 l *Ciklidakvarie 350 l (sambons) * Ciklidakvarie 180 l (styvsonens) *Yngelakvarie 60 l *Ynglingsakvarie 20 l (samt sphynxkatter, hund och gerbiler )

      Kommentar

      Arbetssätt...