Amazon

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tomas.hoglund
    • June 2012
    • 12

    Amazon

    Hej!

    Jag har ett 240l kar som jag har inrett och ska om några dagar lägga i fisk.
    Följande har jag tänkt att börja med:

    5 bilbukfiskar (vanliga)
    2 Scalarer
    5 Ancistrusmalar
    10 Kardinaltetror
    2 Fjärilscilkider

    Är det någon som vet om Regnbågsciklid också skulle kunna passa ihop med dessa fiskar.
    Eller är det bättre att skaffa fler av samma art, typ 2-3 Scalarer ytterligare samt ett Fjärilsciiklid par till?

    /Tomas
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    hej
    hur stort är karet. scalarer vill ha minst 50 cm högt. samt att de är stimfiskar när de är unga så jag skulle satsat på 4-6 st små iså¨fall.

    kardinalerna skulle jag trycka upp till 25 st minst. 10 är så litet stim.

    Kommentar

    • tomas.hoglund
      • June 2012
      • 12

      #3
      Tack för snabbt tips. Jag har ett Juwelakvarium med måtten: 120cm bredd, 50cm hög, 40cm djup.

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        jamendåså 240 är väl på snudden för litet för scalarer. men om du köper 4-6 så kan man göra sig av med alla utom tvåom man lyckas få ett par som leker eller så när de blivit stora.

        Kommentar

        • tomas.hoglund
          • June 2012
          • 12

          #5
          Thanx

          Kommentar

          • pikachu

            • December 2007
            • 1189

            #6
            Kardinalerna får du räkna lite med att skalarerna KAN komma att betrackta som käk då de äter neon och kardinaltetror i naturen..
            PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #7
              Kan ja. Men inte säkert.

              Kommentar

              • pikachu

                • December 2007
                • 1189

                #8
                Det var ju just därför som jag skrev "kan" och inte "kommer att göra", ville bara upplysa TS om att det kan hända..
                PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

                Kommentar

                Arbetssätt...