Tips på invånare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Geekinblack
    • September 2011
    • 4

    Tips på invånare?

    Hej! Mitt första inlägg här på zoopet då jag annars hänger på akvariefisk ifokus :P men det verkar inte som att någon är intresserad av att svara på min tråd där så jag testar här

    Har köpt ett 63liters kar som stått igång i typ 6 dagar. Tog 40 liter från mitt 375liters kar som varit igång i ett år plus 20 liter nytt vatten. Just nu går posthorn och äppelsnäckor där i, men ingen fisk. Vad bör jag ha för fisk där i? xD

    Har många levandefödare i stora karet så jag tänker inte klämma ner någon platy eller molly eller svärdbärare i detta mindre. Funderar dock på vildguppys... men finns det någon annan fisk man kan ha tillsammans med guppyn? Någon som är väldigt färgglad eller bara intressant? Eller som kanske kan käka bebisguppys om det blir för många :P

    tacksam för svar!
  • laasesku
    • October 2002
    • 660

    #2
    Varför inte köra vildguppys och släng i en klump med java mossa eller nåt så kan ynglena gömma sig där. Finns massor med fiskar du kan ha. Gå till affären o kolla ut nåt o sen kan du bara fråga ifall de passar med dem.

    Kommentar

    • Geekinblack
      • September 2011
      • 4

      #3
      Hehe joo vildguppys är ju tanken men jag vill inte ha överbefolkat. Annars har jag javamossa i mitt 375 liters. Det är inte särskilt stort utbud på min djuraffär så det är svårt att kolla runt, därför tänkte jag att det var lättare att fråga rakt av :P mitt enda krav är ju att fiskarna är färgglada och intressanta, men jag inser att det är svårt att få tag på något intressant fisk till ett sånt litet kar...

      Hade det varit dubbelt så stort så hade det väl kanske gått med kakadua men dom vill väl bo större... men typ den sortens utseende gillar jag om jag hittar någon art kan jag dock be affären ta hem den till mig.

      Kommentar

      • gonzo44
        • October 2007
        • 2770

        #4
        Det finn massa olika tetror du kan ha i tex, eller så kan du ha några barber själv så gillar jag kopparbarbeb bäst..
        ps lycka till med nya karet
        Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

        Kommentar

        Arbetssätt...