Göra sig av med fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • man nam1
    • July 2011
    • 441

    Göra sig av med fiskar

    Halloj, jag har ett akvarium på 540l med en salig blandning av fiskar: 1x Mari gold (den andra dog) 3x Frontosa (inte mer än några månader) 1x Silverhaj 1x Eldstjärt 6-8x Palettciklid 2x skäggnosmal 1x Gibbiceps 1x Kuhli ål 1x Mal med okänt namn.

    Grejen är den att som ni antagligen ser så är det en hel hög av fiskar som inte hör ihop för fem öre (köpt pga okunnighet),
    då är frågan: Jag vill ha kvar Malawin och Frontosorna alltså jag vill hålla mig till fiskar med pH >8 och jag vet inte hur man ska göra sig av med dom andra, många av dom .t.ex. paletterna är riktigt gamla och den okända malen är också riktigt gammal så dom kan man ju inte lämna till en zoo-butik.

    Nuvarande pH är någonstans mellan 7-7,5.

    Hur skulle ni ha hanterat situationen?

    Kan ju också tillägga att jag har tänkt o köpa ett nytt kar i framtiden men det blir om typ 2-3år och jag vill ju inte att fiskarna ska lida så länge..
  • Christer5

    #2
    Då kanske du får fundera på att kanske ta bort dom.

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      blocket.se
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • svea
        • February 2005
        • 2476

        #4
        Du kan gå in på nån akvariesida och skänka bort dem.

        Mina bilder
        Min zoon

        Kommentar

        Arbetssätt...