4st 50L. vilka Fiskar? :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rasermusen
    • October 2011
    • 258

    4st 50L. vilka Fiskar? :)

    Hej!

    Jag ska sälja mitt 200L och köpa 4st 50L akvarium och göra en akvariehylla

    Jag vet dock inte riktigt vilka fiskar jag ska ha i dessa akvarium? Jag ska ha 3st akvarium med vuxna fiskar och 1st med Äppelsnäckor och yngel. Jag vill ha fiskar som är lättodlade, som gärna inte käkar alla sina bebisar och som passar i ett 50Liters

    Tänkte ha det ungefär så här..

    Ett kar med högre pH, 7,5-8,5.....Och ett med lägre pH, 4-6,5.....Och ett med neutralt pH, 6,5-7,5.....Och ett till med neutralt pH!

    Jag vet dock inte vilka fiskar jag ska ha!? Fast jag har funderat på några..

    Jag har tänkt på att ha killis i pH 4-6,5 (svartvatten, torvbotten, mycket växter).
    Och så har jag tänkt att ha en lite mer ovanlig levandefödare och ottosar i karet med pH 6,5-7,5 (mycket växter, rötter, grenar, Ekblad).
    Och i karet med pH 7,5-8,5 så tänkte jag ha snäcklekare (stenar, snäckskal, och någon växt)

    Och i karet med äppelsnäckor så ska ynglerna från levandefödarna vara
    Nu när jag har beskrivit lite hur jag tänkt, hur låter uppsättningen? Ni får gärna tipsa om en lättlekt fisk. Inte tetror, danios och sådana. Ska helst kunna bo med föräldrarna innan jag säljer iväg dom!

    jag skrev snäcklekare, levandefödare och killis för att jag vet att många inom dom släkterna är lättodlade. Ni får gärna tipsa om vilken snäcklekar art, killi art och levandefödar art som är lämpligast

    Det var allt! //Rasmus
    /Rasmus
Arbetssätt...