Vad för mer fisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lorvimorven
    • August 2011
    • 146

    Vad för mer fisk?

    Hej!

    Jag har, för inte så länge sen köpt ett par fjärilsciklider. Jag har nu 11 neontetror, 2 korallplaty (två har dött, vet ej vad för kön jag har kvar?!!), 2 ancistrus, 6 corydoras schwartzi och som sagt ett fjärilsciklidpar. Jag har ett kar på 126 liter och jag har plats för några fler fiskar. Jag gillar att tänka mycket och få råd om olika fiskar som skulle kunna passa i mitt kar.

    Vad borde jag köpa för fiskar? Borde jag köpa fler platy eller någon ny fisk?

    MVH,

    Sofia.
  • Kryckan
    • November 2011
    • 283

    #2
    Tycker din uppsättning fiskar är ganska komplett för ditt akvarium.
    Jag skulle inte köpa en till sorts fisk. Blir bara rörigt då.
    Utöka stimmet neontetror kan du göra. Blir mer effektfullt med flera.
    Eventuellt köpa till någon platy om du vill det. 1 hane + 2 honor blir fint sen blir det garanterat flera.

    I denna länk finns lite bilder på platy. Den röda med svarta fenor är en hane. Den till höger om den är en hona.
    Man ser detta på analfenan.

    Kommentar

    • lorvimorven
      • August 2011
      • 146

      #3
      Tack för förslagen! Hur många fler neontetror borde jag skaffa? Mina platy ser ut så här:http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...lplaty&cat=500 så honorna och hanarna ser typ likadana ut.. Hur ska jag då veta?

      Kommentar

      • lorvimorven
        • August 2011
        • 146

        #4
        Nu när jag har kollat runt lite på forumet och läst på om hur hona/hane platy ser ut, verkar det som att jag har en hona och en hane.. Jag undrar då om jag borde köpa två honor till? Borde jag köpa en lite annorlunda färg på dem?

        Kommentar

        • Kryckan
          • November 2011
          • 283

          #5
          Hur många du vill ha är en smaksak. Men också en utrymmesfråga.
          Går ju alltid att köpa i flera omgångar.
          Hade jag varit osäker hade jag köpt 10st till för att sedan utvärdera en tid.

          Alltid bra att ha nån fler hona än hane när det gäller platys och andra levandefödare.
          Men det är ingen katastrof att ha som du har nu.
          Hittar du någon fin hona med snygg färg som du gillar, nästa gång du handlar kan du ju slå till.

          Kommentar

          • lorvimorven
            • August 2011
            • 146

            #6
            Ursprungligen postat av Kryckan
            Hur många du vill ha är en smaksak. Men också en utrymmesfråga.
            Går ju alltid att köpa i flera omgångar.
            Hade jag varit osäker hade jag köpt 10st till för att sedan utvärdera en tid.

            Alltid bra att ha nån fler hona än hane när det gäller platys och andra levandefödare.
            Men det är ingen katastrof att ha som du har nu.
            Hittar du någon fin hona med snygg färg som du gillar, nästa gång du handlar kan du ju slå till.
            Okej Tack för all hjälp!

            Kommentar

            Arbetssätt...