Vad för fiskar borde jag ha?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lorvimorven
    • August 2011
    • 146

    Vad för fiskar borde jag ha?

    Jag har haft lite problem med nitrit i mitt akvarium som har gjort så att ett par fiskar har dött. När jag är helt säker på att mitt vatten är 100% bra tänkte jag köpa några fiskar för att mitt akvarium är lite fisktomt nu. Jag har ett 130 liters akvarium och där i har jag nu två korallplaty, 11 neontetra, 3 botia almorhae, en otocinclus och en ancistrus av något slag. Vad skulle tycker ni skulle passa i mitt akvarium? Gillar att planera väl och tänka innan jag åker och köper nya fiskar

    MVH,
    Sofia.
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Hej!

    Jag tycker du borde göra dig av med botierna, pakistan botier är stökiga fiskar och jag skulle inte ha dem i ett akvarium på under 200 liter..
    Notera att detta bara är personliga åsikter..

    Gör du dig av med botierna så kan du ha guramis eller ciklider, någon mindre ciklid eller gurami skulle bli snyggt tycker jag..

    MVH// Patrik
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • lorvimorven
      • August 2011
      • 146

      #3
      Tack! Det var en annorlunda lösning jag inte hade tänkt på, intressant! Funkar inte guramis/ciklider med botior? Om jag skulle välja att gör mig av med mina botior, vad ska jag göra med dem? Ska man lämna tillbaka de till affären? Tack för hjälpen än så länge. Det är roligt att höra andras åsikter.

      MVH,
      Sofia.

      Kommentar

      • lorvimorven
        • August 2011
        • 146

        #4
        Hejhej! Jag behöver fortfarande hjälp med råd och tips. Är tacksam för alla möjliga idéer och förslag!

        Kommentar

        • pikachu

          • December 2007
          • 1189

          #5
          Hej!

          Såg aldrig att du hade svarat och frågat mer och det ber jag om ursäkt för..
          Tydligen gjorde igen annan heller det..

          Nä, det brukar inte funka så bra att ha gurais och ciklider ihop med botier, botierna är så stökiga och kaxiga så att guramis och ciklider kan lätta bli sönderstressade..
          Guramierna för att de vill ha lugnt i akvariet och cikliderna för att det kan bli en hel del bråk och när de ska leka så stör oftast botierna..

          Ja, du borde kunna lämna in dem till någon djuraffär..
          Det är dock inte alla som tar emot fisk från privatpersoner..
          PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

          Kommentar

          • lorvimorven
            • August 2011
            • 146

            #6
            Tack så mycket! Vad ska man göra om djuraffären inte vill ha fiskarna?

            Kommentar

            • pikachu

              • December 2007
              • 1189

              #7
              Man kan alltid lägga ut på blocket..

              Men du borde hitta en djuraffär som kan ta dem, dock så kan du (med all sannolikhet) räkna ut allt vad pengar heter om du går till en djuraffär..
              PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

              Kommentar

              • lorvimorven
                • August 2011
                • 146

                #8
                Ja jag ska försöka hitta en affär som vill ta emot mina fiskar. Problemet är att jag bor i Luxemburg och här finns det inget blocket.. Men det ska nog gå att hitta. Jag vet bara två ställen man kan köpa fiskar ifrån ett av dem är Hornbach men det kanske funkar.. Hoppas det! Jag ska höra i helgen. Tack för all hjälp än så länge. Jag skriver om jag behöver mer hjälp

                Kommentar

                Arbetssätt...