ideer till 60l

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elaz
    • April 2012
    • 48

    ideer till 60l

    vi får idag hem ett 60 liters akvarium som ska funka som hem till våra 2 guppyhonor som båda är på tjocken nu. vår hanne ska få bo med de hannar som blir av kullen och de honor som blir ska få stanna kvar och sedan får vi se hur många guppys vi lyckas hitta hem år men i övrigt från kanske 6 guppy honor har jag inga planer alls för akvariet. det är ju ganska litet men det går nog att göra nått kul ändå.
    tcksam för svar och kul ideer. (gillar svartvita och frgglada fiskar)
  • Joakim Lundgren
    • August 2006
    • 631

    #2
    Lila äppelsnäckor kanske?
    AKA: Lizardking

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      Recept:

      mörk botten
      lite cryptos till höger och vänster, skruvvallisar utmed baksidan, samt lite hornsärv på ytan.
      guppys, både honor och hanar som flänger omkring överallt
      1 par kakaduaciklider på botten (eller annan liten dvärgciklid som tuggar guppyyngel)
      mindre gäng otocinclusmalar
      vatten

      hur snyggt som helst.




      .
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • elaz
        • April 2012
        • 48

        #4
        låter jätte snyggt. har inte kollat på ciklider innan. dessa var jätte fina,. har guppus i ett annat kar nu så det blir kanske annat en guppys nu. men tack för tippsen. speciellt på växterna. är jättedålig på växter.

        Kommentar

        Arbetssätt...