20 l fisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cheshirecat
    • March 2012
    • 194

    20 l fisk

    Haha, känns lite som att jag spammar detta forum nu.. men måste juh fråga om mitt egna akvarium också....
    Jag har ett ganska litet akvarium (kub på 20 l, 25x25x30) och har en ensam siamesisk kamphane i det. (sköter regelbunda vattenbyten osv och han verkar trivas och har gott om simyta)

    men funderar, och det är det som är min fråga här, om jag skulle slänga i någon slags (LITEN) mal..
    (kamphanen gör definitift själ för namnet kamphane, han är ganska aggressiv, om det spelar roll)
    tror ni det skulle funka och vad för sorts mal? (har inte så stort utbud där jag bor, så gärna någon vanlig typ)
    frågar man inget, får man inget veta
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    jag tycker du ska satsta på räkor istället. de städar bra de med svårt att hitta malar som får plats i 20L

    egentligen är 20L för litet för en kampfisk med.

    Kommentar

    • Miliimli
      • March 2010
      • 2457

      #3
      Fast då är kanske inte heller aggro kampfisk + räkor världens bästa idé heller. De KAN funka.. eller så blir räkorna mat. Kanske äppelsnäckor?

      Kommentar

      • Cheshirecat
        • March 2012
        • 194

        #4
        äppelsnäckor har jag funderat på men i princip omöjligt att hitta härikring..
        ev. om vi nån gång tar oss till rolles akvariecenter i luleå..
        men dom ska väl ha rätt kalkhaltigt vatten? klarar kamphanar sånt?

        sen ang. storlek. hade jag hoppats att ingen skulle säga nått om.. för alla säger olika där.. har hört att det absolut minsta man kan ha är 15 liter.. men sm jag sa, han är ensam i tanken, och har gott om simutrymme och verkar då trivas
        frågar man inget, får man inget veta

        Kommentar

        • Cheshirecat
          • March 2012
          • 194

          #5
          men vet att dom hade räkor på djurmagazinet i stan.. kanske får testa skaffa några och se hur det går
          frågar man inget, får man inget veta

          Kommentar

          • SemlaoLuffsen
            • November 2011
            • 100

            #6
            Jag har äpplesnäckor med mina kamphanar. Dock bebisarna har så många så några kan gått gå i deras kar, men då jag oxå bara har 20 liters till mina hanar är det bara några bebisar som kan gå där (max 2 st vuxna på den ytan).

            Kommentar

            • Cheshirecat
              • March 2012
              • 194

              #7
              bebisar?
              frågar man inget, får man inget veta

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                #8
                äppelsnäcksbebisar tror jag semla menar

                Kommentar

                • Cheshirecat
                  • March 2012
                  • 194

                  #9
                  ahhhhaaaa
                  frågar man inget, får man inget veta

                  Kommentar

                  Arbetssätt...