Nytt 30L (inte än..) Multisar eller Kulfiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rasermusen
    • October 2011
    • 258

    Nytt 30L (inte än..) Multisar eller Kulfiskar?

    Hejsan!
    Jag ska få köpa ett 30L akvarium ifall jag städar på mitt tum oftare... (typiskt föräldrar) Så jag har funderat på vad jag ska ha i det. Jag skulle vilja ha det som yngelakvarium, men då kan man inte ha andra fiskar :/ Jag har funderat på Multisar och Tylomenia sp eller dvärgkulfiskar. Hur svåra tycker NI att multisar är? Hur många multisar kan man ha i ett 30Liters akvarium? (zolux nano). Hur förökar man dom? det vore kul med yngel

    Finns det någon annan fin fisk? Inte killis

    //Rasermusen
    /Rasmus
  • rasermusen
    • October 2011
    • 258

    #2
    Det lutar åt multisar, då dom värkar vara så roliga! Vad matar man dessa med? Går det bra med små pellets? Vad ska man ge ynglerna? Som algätare skulle man väll kunna ha posthornssnäckor?
    /Rasmus

    Kommentar

    • pikachu

      • December 2007
      • 1189

      #3
      Multisar käkar lite vad som, se bara till att maten åker mot dmpå något sätt..
      De brukar inte vara så roade av att ta från ytan och de typ ser inte mat som ligger på bottnen..
      PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

      Kommentar

      • rasermusen
        • October 2011
        • 258

        #4
        Jag var i en djurbutik härom dagen.. Han rekommenderade 2st BOLIVIANSKA fjärilsciklider till ett 30l.. Det skulle väll inte funka? Dom blir ju stora! Fast han hade en gullig liten sak, en liten Dario Dario, skulle jag kunna ha 2st sådana? Sedan blev jag också sugen på såna gobysar som lever i strömmar. Stiphodon, eller nåt sånt heter dom kan jag ha 3st såna?
        /Rasmus

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          Läs om dem hos artbeskrivningarna. Då hittar du info om dem ^^. Fjärilarna går bort. Alledes för litet för dem.
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • dreas
            • August 2005
            • 264

            #6
            Lite tips:



            Oerhört trevliga små fiskar med ett intressant beteende och förhållandevis lättlekta om det finns bra förutsättningar. Därtill oerhört vackra!

            Kommentar

            • rasermusen
              • October 2011
              • 258

              #7
              galaxyrasboror är fina! Fast man måste ju ha över 6st och dom kostar 60kr här uppe. Har inte råd
              /Rasmus

              Kommentar

              Arbetssätt...