För många fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rasermusen
    • October 2011
    • 258

    För många fiskar?

    hej!

    Undrar ifall denna blandning blir för många fiskar? karet är 200liter.
    Malar: 9st Corydoras och 2st Ancistrus.
    Karpliknande fiskar: 20st Zebrafiskar, 1st kinesisk algätare, 2st ålar (Kuhlii och Väderål)
    Labyrintfiskar: 2st Dvärggurami, 2st Betta spendlens.
    Levandefödare: Har inga men antingen blir det 3st Segelfensmolly eller 5st Vildguppys. Vilka skulle passa bäst?

    Tacksam för svar!
    /Rasmus
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Tjo!

    Jag brukar rekommandera att man inte blandar guramis med andra labyrintfiskar..

    Jag skulle lätt lägga i fler corys och lite fler kuhliis..
    Jag tror att svart fantomtetra skulle bli snyggt värre i den blandningen..

    MVH// Patrik
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • rasermusen
      • October 2011
      • 258

      #3
      Inte fler stim! Blir det inte tjorvigt med 20st zebrafiskar och 10+ fantomtetror? Jag vill ju inte ha för överbefolkat. Kuhliisen ska få flytta till mitt 100L där det bor andra kuhliisar, Men hur ska jag få upp den? Okej, Fler corysar ska köpas! Blir nog C.Aeneus ''albino'' (ser rätt läskiga ut) Guramisarna funkar utmärkt med kampisarna, Glömde säga att jag har honor
      /Rasmus

      Kommentar

      • rasermusen
        • October 2011
        • 258

        #4
        Juste! Har ju också en Gul fjärilsciklid (hane) Söker efter en snygg hona till honom Väderålen trivs kankske också bättre ifall h*n får en kompis?
        /Rasmus

        Kommentar

        • rasermusen
          • October 2011
          • 258

          #5
          Alltså du har rätt! Det vore snyggt med en tetra till kanske någon som håller sig i mitten? Vars håller sig fantomtetror? Jag får fundera över saken
          /Rasmus

          Kommentar

          • pikachu

            • December 2007
            • 1189

            #6
            Fantomen håller sig ungefär nere/mitten..
            Jag visste väl att jag hade rätt angående tetrorna..

            Iof så brukar ju min kontaktperson säga att jag är duktig på att överbefolka, men jag tycker snarare att sådana som ser till 1 cm fisk på 1 liter vatten har för lite (någon/några här är rätt/riktigt duktiga på det här)..

            Ja kuhliisen kan bli värkligt jobbig att fånga..
            Det jag skulle prova är att ha två hovar, lägga den ena på bottnen och försöka jaga in ålen med den andra och sedan vara snabb som fan på att dra upp hoven när han är inne..
            Vet inte riktigt hur väderålar är med sällskap, men jag tror inte att de bryr sig så mycket..
            PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

            Kommentar

            • rasermusen
              • October 2011
              • 258

              #7
              Det blir någon slags tetra, Riotetra funderar jag på. Jag tror snarare att jag tar kuhliisarna från mitt andra kar till 200L. Blir enklare så desutom trivs nog kuhliisarna bättre i mitt 200L, då jag har mycket lummigare där
              /Rasmus

              Kommentar

              Arbetssätt...