Kampfisk+Guppy+Fjärilsciklid=?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tott
    • January 2012
    • 11

    Kampfisk+Guppy+Fjärilsciklid=?

    Hej!

    Jag har ett akvarium på 50 liter som jag ska fylla på med fiskar. Jag vill gärna ha en kampfiskhane där men jag undrar om det går att ha honom tillsammans med guppys och ett fjärlisciklidpar. Jag vet att det kan bli lite bråk mellan kampfisken och guppys men att det händer ganska sällan, men funkar det att ha kampfisken med fjärilscilklider?

    Om det inte funkar, vilka fiskar skulle kunna funka som är hyfsat nybörjarfiskar?
  • malfunkshun
    • September 2008
    • 394

    #2
    Skippa kampfisken.

    Guppy och fjärilar funkar helt okej ihop.

    Kommentar

    • Tott
      • January 2012
      • 11

      #3
      Ok, jag har tänkt på att jag skulle skippa kampfisken och ha guppy tillsammans med ett par bildande fisk som t.ex. Fjärilsfisk eller gurami

      Kommentar

      • pikachu

        • December 2007
        • 1189

        #4
        Guramis har aldrig varit och kommer aldrig att bli parfiskar, de är grupp/eremitfiskar..
        Har man bara två guramis så finns det en stor riskar att den starkare slår ihjäl den svagare om det inte finns väldigt mycket växter eller att akvariet är stort nog för att den svagare ska kunna hålla sig undan..
        I ett akvarium på bara 50 liter ska du inte ha fler än en gurami..
        Jag har ett 'par' lakrisgurami och det går bra för att de är väldigt milda i humöret och det finns en hel del växter i en burk på 54 liter, dock så blir de (jag har i alla fall) inte större än typ 3-3,5 cm..
        PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

        Kommentar

        Arbetssätt...