Multisar och prinssesor av burundi tillsammans?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ante11
    • February 2010
    • 60

    Multisar och prinssesor av burundi tillsammans?

    Hej vet inte riktigt hur jag sak göra om mitt 80 liters kar , men funderar på att ha multisar och prinssesor tillsammans .

    Frågor:

    Går dom ha ihop?
    Isånafall hur många av varje går att ha?
    temperatur?
    foder?
    inredning?
    kan man ha kvar mina ancistrus eller måste man hanvnågon annan mal ( vilken) ?

    TACK INNAN
    Anotn
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Inte i ett 80-liters kar, enligt min mening.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      Karet är för litet för det, tror jag. Sessorna är riktigt elaka när de försvarar sitt revir, och när de blir tillräckligt många tränger de nog ner multisarna i snäckorna för gott.
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av Jens A.
        Karet är för litet för det, tror jag. Sessorna är riktigt elaka när de försvarar sitt revir, och när de blir tillräckligt många tränger de nog ner multisarna i snäckorna för gott.
        Fast multisar är också de jäkligt tuffa - jag hade en gång multisar i samma akvarium som frontosor i 30 cm storleken som egentligen åt upp alla andra fiskar som var under 18 cm. Men multisarna satte faktiskt frontosorna på plats och de tilläts inte att komma nära deras snäckor.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #5
          Både multisar och prinsessor är bland de aggressivare tanganyikorna, och det beror nog på antal och ålder om det blir multisarna som dödar prinsessorna eller tvärtom, men nån kommer att dö.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • Berserken
            • December 2005
            • 472

            #6
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Fast multisar är också de jäkligt tuffa - jag hade en gång multisar i samma akvarium som frontosor i 30 cm storleken som egentligen åt upp alla andra fiskar som var under 18 cm. Men multisarna satte faktiskt frontosorna på plats och de tilläts inte att komma nära deras snäckor.
            Har med haft frontosor med multisar och det var precis som du säger frontosorna backade.Hadde däremot några Horei med men de åt några multisar

            Kommentar

            • Ante11
              • February 2010
              • 60

              #7
              okej det var ju tråkigt

              Kommentar

              • Ante11
                • February 2010
                • 60

                #8
                Några förslag va man kan ha i mitt 80 liters ?
                Ingen nybörjar fisk'

                Kommentar

                • Ante11
                  • February 2010
                  • 60

                  #9
                  skulle de gå med ett 120 liters?

                  Kommentar

                  • Jens A.
                    • March 2007
                    • 5026

                    #10
                    Varför inte köra på enbart multisarna? Själv har jag dem ihop med en ancistrus, och visst försöker de köra bort malen när den kommer i närheten av deras snäckor, men pansarplattorna tar emot det värsta. Har dock också en rot i karet, där han får sitta ifred.
                    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

                    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

                    Kommentar

                    • Ante11
                      • February 2010
                      • 60

                      #11
                      Skulle gärna vilja ha två sorter

                      Kommentar

                      Arbetssätt...