Bråk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Thehoglund
    • June 2011
    • 13

    Bråk

    Har har ett par paletter som bråkar med min ancistrushane om en grotta, är detta vanligt? För de har hållt på i ungefär en halvtimma eller mer. Ingen av parterna ger sig, när ancistrusen jagar iväg paletthanen åker honan in och sen kommer ancistrusen tillbaka och jagar bort båda två och så håller det på. Då jag märkte detta satt ancistrusen fast med taggarna i ett växtblad som han hade gjort hål i så han skakade ganska mycket tills han kom loss. :S Är dessa taggar mycket vassa?
  • robidobban
    • March 2009
    • 652

    #2
    Skaffa fler grottor så slutar dom bråka. Båda ancistrus och paletter leker i grottor och har man bara en så blir det lätt bråk.
    Ja ancistrusens taggar är ganska vassa, därför ska man inte ta upp dom eller andra L-malar med håvar som inte är finmaskiga.

    Kommentar

    • Thehoglund
      • June 2011
      • 13

      #3
      Tack för infon om finmaskiga håvar det visste jag faktiskt inte :P Och jag har 5 grottor fast de vill alltid vara i samma grotta hela tiden. I början när jag hade dekorerat om så var de i en grotta som var ganska skyddad och så men nu har de flyttat och bråkar om en grotta som är längst fram oskyddad. Tycker att de borde välja var sin men det är inte lätt när man inte vet hur de tänker.

      Kommentar

      Arbetssätt...