Passar dessa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rasermusen
    • October 2011
    • 258

    Passar dessa?

    http://s1196.photobucket.com/albums/aa414/rasermusen/?action=view&current=akvarium.jpg

    hejsan!

    fiskarna på bilden (länken) skulle dom passa i ett 60Liter? jag misstänker att ett av paketen under julgranen är ett akvarium jag tänkte ha mycket växter i karet (om det är ett akvarium i paketet)

    Tack för svar!
    /Rasmus
  • Thaifighter
    • August 2006
    • 420

    #2
    Skall gå bra lycka till!

    Thaifighter
    Alla mina fisk-video på Youtube!
    http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover

    Kommentar

    • rasermusen
      • October 2011
      • 258

      #3
      Snart får jag se om det är ett akvarium däri.. Hoppas hoppas
      Om det är ett akvarium så har jag ju 2st 60L. Någon som har något bra tips på vad jag skulle kunna ha i det andra jag är sugen på att ha peacock goby eller empire goby.. Skulle dom funka typ 2st+någon mal i ett 60L
      /Rasmus

      Kommentar

      • rasermusen
        • October 2011
        • 258

        #4
        Efter att ha forskat lite om goby arterna så har jag beslutat mig för Tateurndina ocellicauda. Skulle det gå att ha typ en trio med indisk risfisk
        Med gobysarna?

        Tack för svar!
        /Rasmus

        Kommentar

        • Erik Åhlander
          • January 2006
          • 1881

          #5
          Om du skall ha Otocinclus vittatus (om det nu är en sån på bilden?) bör du nog bara ha en, högst två, om du inte är noga med att se till att de får mat hela tiden. De alger och multnande växter som bildas spontant räcker inte till fler.

          Corydoras pygmaeus, Oryzias (de flesta arter), Danio margaritatus, Boraras (alla arter), Pangio (de flesta arter om du har gott om gömställen) och Heterandria formosa borde gå utmärkt, men kanske inte alla tillsammans.

          Coryudoras panda fungerar också, men är roligare i en större grupp, och då verkar 60 liter lite lite. Finns det alltså en slöjform av den?

          Den återstående fisken vet jag inte vad det är. Någon Phalloceros?

          Kommentar

          • oaken
            • September 2006
            • 901

            #6
            Ursprungligen postat av Erik Åhlander

            Den återstående fisken vet jag inte vad det är. Någon Phalloceros?
            Neoheterandria elegans

            Kommentar

            • rasermusen
              • October 2011
              • 258

              #7
              Ja det finns en slöjform av pandorna. då får mina pandor flytta över till mitt 200L där jag har aneus. jag har ändrat lite på fisk inne hållet om det ska passa bättre Jag skippar dom gråa otoclincusen i vänstra hörnet: http://s1196.photobucket.com/albums/...nt=Akvarie.jpg
              /Rasmus

              Kommentar

              • rasermusen
                • October 2011
                • 258

                #8
                Glömde skriva att det var menat som Liiite SA tema
                /Rasmus

                Kommentar

                Arbetssätt...