200Liters

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rasermusen
    • October 2011
    • 258

    200Liters

    Hejsan jag är ny här!

    Jag ska starta upp mitt 6 akvarium som är mitt största på 200L Och jag har ju såklart funderat på massa fiskar, men har tillslut kommit fram till dessa

    1.indian/påfågelsgoby

    2.markopod

    3.någon slags Killi eftersom jag inte är goldmedlem så kan jag inte titta på alla fiskar men ni kan gärna tipsa om någon killi som passar till dessa två andra inte en årstidsfisk

    fungerar dessa fiskar ihop??

    ni kan gärna tipsa om andra fiskar!
    /Rasmus
  • rasermusen
    • October 2011
    • 258

    #2
    Ingen som vet?? Finns det nån som har lite kunskap av dessa fiskar
    /Rasmus

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Det är liksom inte de vanligaste fiskarna/blandningen som man kan tänka sig, så erfarenheterna av den kombinationen är nog inte så stor.
      Makropod har jag haft, och de är som gurami i hållningen, ganska lättlekta och en trevlig fisk så länge man inte har flera vuxna hannar ihop.
      Killin är svår att svara på eftersom du inte vet ännu vilken sort du ska ha, men de vanligaste i affärerna brukar funka ganska bra. Men tänk på att de är rovfiskar, och allt som kan komma in i munnen på dem gör det med.
      Goby har jag aldrig haft någon, så där kan jag tyvärr inte svara dig...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • rasermusen
        • October 2011
        • 258

        #4
        Okej tack! Jag tycker att makropoder är så himla vackra, iaf hanarna. Funderat på Chromaphyosemion bitaeniatum kan någon kopiera texten om den, temp och ph

        MVH//Rasmus
        /Rasmus

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Jag tror du får gå den andra vägen istället, kolla vad du kan få tag på och välj sedan mellan dessa. Det är bara ett fåtal arter av killi som affärer har eller kan ta hem från grossister mot hur många arter det verkligen finns.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          Arbetssätt...