Skrattfisk?!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Diozz88
    • September 2011
    • 341

    Skrattfisk?!?

    Brukar fiskar roa sig?? Har en kännsla att det är något mina fiskar gör....
  • erkiperki
    • July 2011
    • 173

    #2
    vilka fiskar är det?

    ERik
    Mvh Erik

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      Ibland kan man undra. Framförallt botior brukar hitta på massa knäppa saker. Själv tror jag att de gör det.
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        #4
        definitivt.. har visserligen mest sett stora fiskar roa sig.. rockor som surfar, tigerfiskar som jagar bubblor, ormhuvudsfiskar som kommer och ska bli kliade..
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • freddi36
          • December 2010
          • 2882

          #5
          min ena clownfisk leker ibland i utblåset från pumpen. han simmar upp rakt emot utblåset sen glider han med strömmen tillbaka igen.

          jag tror också att dom kan ha lite kul om dom blir uttråkade

          Kommentar

          • Bygert
            • March 2010
            • 2169

            #6
            Finns en artikel i senaste Forskning och Framsteg om djur som leker. Man ser såna beteenden hos många olika djurgrupper och har faktiskt inte riktigt förklarat vad det är det handlar om. Men visst kan också fiskar ha diverse beteende som ser ut som att de leker (alltså inte i betydelsen förökar sig nu).
            Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

            Kommentar

            • Diozz88
              • September 2011
              • 341

              #7
              Mina zebrafiskar har väldigt mycket fuffens för sig... framförallt vid utblåset från filtret... står på rad och väntar på sin tur att se vem som kommer närmast, för att i nästa stund vända sig om kasta sig in i utblåset på rad och följa utblåset bort för att direkt simma tillbaka igen för att göra samma sak...

              Något som också verkar roligt är att jaga luftbubblor.. när dom spricker bli överlycklig och sprätta till för att ge sig på nästa... Jämför det hela med kattungar/katter som får ryck ibland och bara kutar över möbler.. samma ryck typ... :-P

              Kommentar

              • Diozz88
                • September 2011
                • 341

                #8
                Kan sitta ock kolla på zebrorna i timmar... =P

                Kommentar

                Arbetssätt...