Vilka fiskar är de mest optimala?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #31
    Ah, mitt fel. Jag läste det första inläget lite snabbt för att komma ihpg hur stort karet var och såg då bara siffrorna 54...Men om du redan har Guppy hemma behöver du inte köpa nya?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • kryddan803
      • July 2011
      • 241

      #32
      Jo men de här låter säkert dumt... Nu i början, vet man ju inte om guppiesarna kmr att överleva, eller snarare det e ju större risk för död och liknande. och två av mina yngel har redan dött och jag hade eg. lovat henne 20 men inget att göra åt så de kan jag inte ta av ^^ Min guppyhane e gammal men det finaste exemplaret jag ngnsin sett ^^ och honorna, en är precis nyinköpt och lämnar inte den andra honans sida för fem sekunder ens och den andra honan är inte vuxen än och är den enda överlevande från den kullen och mamman är död ^^ MEd andra ord: NEEEEJ! Jag har ca 500kr att handla för så de blir bättre om jag köper nya tror ja ^^

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #33
        Ok, och det är inte fel med lite nytt blod till sin grupp.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • kryddan803
          • July 2011
          • 241

          #34
          Haha nää ;D Även om det tar lång tid innan de reagerar på inavel så är det inte fel som sagt ^^
          Men så du tror at det går med typ... Guppies, rödmunnar, och kakaduaciklid? Plus kanske ngn algätande fisk?
          Vad tror u ärbäst för kakaduorna isf? Harem eller gå i par? Ett par kostar då 200 kr i min lokala djurbutik...

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #35
            Oftast kan man bara köpa ett par, så det är nog det du får sikta in dig på. Annars ska nog den uppsättningen funka med en liten parantes mellan guppy och kakaduor...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • kryddan803
              • July 2011
              • 241

              #36
              Förlåt men va mear du? Jag förstod det där med att det funkar med ett par ist för harem men fatta inte de där me parantes...?

              Kommentar

              • kryddan803
                • July 2011
                • 241

                #37
                Vad kan man mer ha än guppy, kakaduor och rödmunnar då? det behövs ju ngt mer för att "fylla t" karet lite...?

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  #38
                  Med parantesen menade jag att dels kommer en del av ynglen troligen att bli foder, och har man oturen att få tag i ett lätt ilsket Apistopar kan även de vuxna guppyna bli jagade.

                  Ska du ha något mer är någon mindre sorts tetra eller rasbora ett bra val.
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • kryddan803
                    • July 2011
                    • 241

                    #39
                    Ok, men om guppiesarna blir jagade, vad ska jag göra då? då borde det väll gå att lämna tillbaka apistoparet och kanske få pengarna tillbaka om det liksom inte går ihop? Ok men som vilken sorts tetra t.ex.? jag kan bara ty 3 sorters tetror och du kanske kan ge ngr ex. på ad du skulle valt...?

                    Kommentar

                    • kryddan803
                      • July 2011
                      • 241

                      #40
                      Passar ett 10:tal neontetror till mitt akvarums storlek?
                      Kmr de bli uppätna av kakaduorna?

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        #41
                        Neontetra, Kolglödstetra, Rubintetra är några exempel på tetror som skulle passa ditt kar.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • kryddan803
                          • July 2011
                          • 241

                          #42
                          ok då får de nog bli neon ;D

                          Kommentar

                          Arbetssätt...