Vilka akvariefiskar klarar av den svenska sommaren?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Millis71
    • August 2011
    • 225

    Vilka akvariefiskar klarar av den svenska sommaren?

    Jag har en "Stor" kruka som jag i somras hade slöjstjärt o guppy i ute. Lite thailandsinsp. Det gick jättebra.... Jag undrar nu om någon har erfarenhet av något liknande förutom dom vanliga dammfiskarna som blir så där stora. Vilka mindre akvariefiskar klarar helt enkelt av att vara ute under den svenska sommaren? Några förslag till nästa år?
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Vilka akvariefiskar som helst går bra inom temperaturområdet 18 - 30 grader, och kan alltså gå utomhus under de varmaste sommarmånaderna.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Millis71
      • August 2011
      • 225

      #3
      Jaha, tänkte på att det är ganska stora skillnader på natt o dag-tempraturen o en del fiskar kan ju vara känsliga för det antar jag....

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Om du vill vara på den säkra sidan så kan du använda sökguiden i Zoopets artregister. Skriv in den lägsta temperatur du tror att vattnet kommer att sjunka till och klicka på sök. Då får du upp en lista på alla arter som definitivt tål den temperaturen
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Millis71
          • August 2011
          • 225

          #5
          Ska göra det. Mina guppys mådde utmärkt fast temp låg på 15-16 grader under natten. En del fiskar klarar nog mer än man tror. Ingen som har provat o har egna erfarenheter att berätta om?

          Kommentar

          Arbetssätt...